2 636 läst ·
17 svar
3k läst
17 svar
Letar efter en hyresavtalsmall för villa!
Medlem
· bohuslän
· 252 inlägg
Tror inte heller att du förtod helt. Även om ni avtalar bort besittningsrätten kan du inte slänga ut honom hur som helst, men det går att få ut honom efter avtalad kontraktstid. Om det finns besittningsrätt kan det vara stört omöjligt för dig att bli av med honom.öringen skrev:
Detta är inte så stort problem i kommersiella hyresfastigheter där köparen vill ha hyresgäster, men jan vara katastrof i en vill där köparen med 99,9 procents säkerhet vill köpa för att bo där själv.
Mitt råd är att avtala bort besittningsrätten och var väldigt försiktig om den hyrs ut till samma person i fyra år för då kanske det avtalet inte gäller utan hyresnämndens godkännande och då kommar anledningar till uthyrning, borttagandet av besittningsrätten osv tolkas av dem och då vet man aldrig vad som sker.....
MArdrömmen är ju att du har en vill med en hyresgäst du inte kan bli av med..
OK, du verkar ha koll på läget.
Jag (vi?) var nog bara rädd på att du var på väg att ställa dig en ev framtida olycklig situation.
Men räknar du med och hoppas på en mångårig hyresgäst kommer nog denne åtnjuta någon form av besittningsskydd efter några år, i vilket fall. Oavsett hur du skulle försökt avtala bort skyddet.
Jag (vi?) var nog bara rädd på att du var på väg att ställa dig en ev framtida olycklig situation.
Men räknar du med och hoppas på en mångårig hyresgäst kommer nog denne åtnjuta någon form av besittningsskydd efter några år, i vilket fall. Oavsett hur du skulle försökt avtala bort skyddet.
Klicka här för att svara