De jag har monterat funkar OK, kanske något tidig tändning. Avskärmningseffekter från armaturen lär spelar roll för när lampan tänder/släcker.
Det finns andra grunkor som kan användas för styrning av belysning, ex timer med automatiskt justering av tider efter solens gång (astrour) eller traditionella skymningsreläer.