Hej,
På min balkong har jag flera stora krukor för perenna växter/träd som övervintrar. Krukorna är för stora för att vara praktiska att ha fat under. När jag vattnar rinner det ibland ut på balkongplattan och ner på uteplatsen under mig. Jag försöker naturligtvis vattna försiktigt så det inte blir för mycket att det rinner ut massa, men ibland händer alltså detta. Grannen under med uteplatsen stör sig på detta så jag har funderingar på om jag kan lägga nån slags mjukfog/silikon-sträng längs med framkanten på balkongplattan så vattnet går åt sidorna på balkongen. Vid kraftigt regn skulle det ju naturligtvis kanske rinna över kanten, men just bara för att fånga upp det här lilla vattnet som ibland läcker ut när jag vattnar.

Jag skulle alltså behöva tips på detta. Har även funderat på gummilister som man sätter i dörrar/fönster. Eller nån slags dusch-kant-list? Men eftersom detta är utomhus på rå betong har jag ingen aning om vad som fäster/sitter kvar efter en vinter? Det behöver nog bara sitta där i 2-3år (lösningar som håller 10-15år behövs alltså inte). Jag planerar inte att bo i den här lägenheten i alla evighet.

Funderar på att sätta listen i en liten vinkel längs framkanten (som en v-form i plan) så lutningen på plattan gör att vattnet går åt sidorna och rinner ner först i hörnet framkant/sida.

tacksam för tips!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.