4 771 läst ·
36 svar
5k läst
36 svar
LED-TV där bild pajat
Grundstött
· Halland
· 28 348 inlägg
Du har garanterat 1 eller flera LEDar brunna i backlighten ett riktigt hästjobb då du måste plocka ut panelen ur ramen samt lyckas hitta just rätt komponent (brukar vara 40-160 st LEDar i en backlight) att byta utan att få fingeravtryck på någon av paneldelarna samt inte lyckas förstöra någon av flexarna mellan panel och grafikkort. Är beteendet följande : så fort du startar TVn så försöker den dra igång backligt typ blinkar till för att sen gå ner till 0 ljus ?
G wojda skrev:Du har garanterat 1 eller flera LEDar brunna i backlighten ett riktigt hästjobb då du måste plocka ut panelen ur ramen samt lyckas hitta just rätt komponent (brukar vara 40-160 st LEDar i en backlight) att byta utan att få fingeravtryck på någon av paneldelarna samt inte lyckas förstöra någon av flexarna mellan panel och grafikkort. Är beteendet följande : så fort du startar TVn så försöker den dra igång backligt typ blinkar till för att sen gå ner till 0 ljus ?
Hej! Precis så beter den sig. Den blinkar till. Redan från början misstänkte jag backlighten och förstod att det kunde bli jobbigt. Verksamheten har legat nere nu under julhelgen, får se hur det blir framöver.G wojda skrev:
hsd
Medlem
· Kalmar län, Östra Götaland
· 6 816 inlägg
hsd
Medlem
- Kalmar län, Östra Götaland
- 6 816 inlägg
Det är inte så stort jobb, kolla på nätet, ebay efter led, många modeller sitter leden monterat på lister och det brukar inte behövas löda då der ät kontakter ,det enda är att det är utrymmeskrävande- behöver ett stort bord att lägga apparaten på och vara noggrann vid demontering (fota med mobilen) och minst lika nogrann med återmontering , ta det lugnt så går det bra
Till många tvmodeller finns reparationsanvisningar på Youtube
Kolla och beställ hem leden innan demonteringen
Till många tvmodeller finns reparationsanvisningar på Youtube
Kolla och beställ hem leden innan demonteringen
Som jag sa i inlägg 27, har jag inte gett mer än 7-hundra för den, anledningen till detta var att foten var sned ingen ville ha den. Jag brukar resonera som så, att om reparationen kostar mer än 1/3-av inköpspriset är det inte lönt att reparera. Kostar prylarna mer än 250 spänn blir det nog skroten.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Hur skydda fönsterlist där det bildas massa kondens?
Färg, Måla & Tapetsera -
Hur kopplar man ihop 6st sladdar till en ny lampa som jag köp? Se bild
Belysning -
Köpa nya dämpkuddar till toalettsits ifö sign? (Bilder i tråd)
Vatten & Avlopp -
Byte av blandare i kök, se bild
Vatten & Avlopp -
Hur bildar man en samfällighet?
Juridik