Farstatjej90
Hej

Slangarna följde med blandaren så antar dom hör till
Det sitter nåt som jag tror är nån transportsäkring men jag får inte bort det..... Hur gör man?🤔

• Närbild av blandarens undersida med slangar och en transportsäkring, fotograferad mot en träyta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Flexibel slang med gängad koppling och svart o-ring placerad på träbord.
    Skapa konto
  • Gilla
Björken nr6 och 1 till
  • Laddar…
Farstatjej90
Vid närmare granskning sitter det en O-ring också på kopplingen, är det nån slags koppling alltså? inte gänga`?

två frågor då, har de skickat med fel slangar i förpackningen? och fråga nummer två, piggarna närmast oss i bild är nu mer bara delvis på plats (brutna), kan jag nu kasta blandaren?

• Gilla
Pankow och 2 till
  • Laddar…
Krilleman
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Vid närmare granskning sitter det en O-ring också på kopplingen, är det nån slags koppling alltså? inte gänga`?

två frågor då, har de skickat med fel slangar i förpackningen? och fråga nummer två, piggarna närmast oss i bild är nu mer bara delvis på plats (brutna), kan jag nu kasta blandaren?
Går det lättare att se helheten om du tar bort blandaren från bänkskivan?!
Edit: Jag ser nu att den verkar ligga ner...

Och vad säger installationsanvisningen?

• Gilla
Björne T
  • Laddar…
Farstatjej90
Hej, tack för svar, installationsanvisningen nämner inte alls det här utan visar blandaren med slangarna redan monterade...

• Gilla
Göran Tivenius
  • Laddar…
Farstatjej90
Detta är vad som låg i förpackningen
Tillägg : jag försökte vända dom rätt nu kan jag inte få tillbaka dom

Ok här är dom rättvända:

Instruktionsblad med skisser för montering av Damixa-blandare, inklusive detaljerade steg för installation av olika modeller som "Clover Easy" och "Jupiter.
Skapa konto
Instruktionsblad med olika steg för installation av en kran, inklusive bilder av delar och monteringsanvisningar.
Skapa konto

• Gilla
Göran Tivenius
  • Laddar…
Så transportpluggarna sitter inte gängade i samma gängor som slangen sen skall fästas i? Antar du har provat dra och gänga ut dem

Farstatjej90
Jag har försökt skruva och dra och det enda som hända var att piggarna gick av....
Så när det satt så hårt tänkte jag att jag får fråga.
Sen sitter det som sagt en O-ring på det jag tror är transportsäkring...

• Gilla
Göran Tivenius och 1 till
  • Laddar…
Hur stor är slangens gängor i förhållande till den där plastdelen som finns på kranen? Går den utanpå på något vis?

Farstatjej90
Den går inte utanpå och det verkar också konstigt för den är ju utvändigt gängad.... men den är som sagt för liten ändå...

• Gilla
Göran Tivenius
  • Laddar…
Farstatjej90
Andra änden av slangen är ut så här och passar på rören som går ut i väggen, dom är passar absolut inte i blandaren sommar alldeles för stora...så jag har inte vänt slangen fel...

• Flexibel metallslang med koppling bredvid ett svart verktyg mot en träyta.
    Skapa konto
  • Gilla
Göran Tivenius
  • Laddar…
Var är delen som syns på G på andra bilden. Tror där ska slangarna fast först, sen ska kranen på den delen

De där utstickande piggarna ska väl styra kranen till rätt position då man trycker på den på den nedre delen tänker jag

• Gilla
ACE51
  • Laddar…
Farstatjej90
En mycket bra fråga vad det är för del, hittar ingen sån!

• Gilla
Göran Tivenius
  • Laddar…
MultiMan
Börja (som man alltid bör göra) med att ange exakt vilken modell det är.

Allt annat blir bara gissningar om du inte hittar den ende (infoga valfritt musikstycke) som monterat exakt samma kran.

Farstatjej90
Ok jag hittade delen, jag hade slängt den med förpackningen!

Nu nästa problem, jag plockade bort den här gröna grejen enligt instruktionen under N men får inte på den igen, behövs den tror ni ?🤔

Tillägg: Det ser också ut som att man kan skruva på något där i den vita plastdelen men man kommer inte åt för man kan inte vrida mer så man ser, sista bilden

• Blå och vit plastdel med en lös grön ring, placerad på ett träbord.
    Skapa konto
  • Blå och vit plastdel med skruv och metallklämma, placerad på ett träbord.
    Skapa konto
  • Plastdel med texten "KEROX" och en vit, gängad komponent ovanpå, placerad på ett träbord.
    Skapa konto
  • Gilla
Göran Tivenius
  • Laddar…
MultiMan
Den behövs definitivt! Antagligen inställningen för varmt/kallt.

Är det något begagnat du köpt? Plasten och splinesen är ju skadade och deformerade.

• Gilla
Suvi5700 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.