4
Jag tycker list alla dagar i veckan!
Hemma har jag Hide-a-Lites LED-lister på 24V.https://www.elbutik.se/product.html/hide-a-lite-lankbar-ledlist-2700k-30cm
Lyser starkt och med ett bra ljus. Listen finns i längd 30 cm, 50 cm och 75 cm och går att länka ihop vilka som passar. (75 cm drar 6W).
Det följer med små klipps som gör att man kan vinkla listen lite om man vill. Rekommenderas!

kanonkula skrev:
[länk]
Är trevliga annars, ca 30-40cm mellan varandra
Personligen tycker jag de lyser för svagt för att vara arbetsbelysning i ett kök men det är ju en smaksak.

Jag kan inte rekommendera IKEA Omlopp i ett kök. Den ger ett rätt trist kallt ljus och lyser för svagt. Ungefär som ett gammaldags lysrör men ljussvagare. Det behövs åtminstone dubbla lister i så fall.

4
Müssli skrev:
Personligen tycker jag de lyser för svagt för att vara arbetsbelysning i ett kök men det är ju en smaksak.
De verkar ganska svaga. Finns det något annan bra rekommendation ?

Har infräst ledstrip i aluminiumskena. Mycket jämt och bra ljuskvalitet med fin färgåtergivning. Har testat 2 billiga från eBay/alibaba men båda hade dålig färgåtergivning och gav ett otrivsamt ljus. Köpte senast från hidealite, vilken var dyr men mycket behagligt ljus. Om jag skulle gjort om det idag: hide à lites starkaste ledstrip med varmvitt ljus. Lite djupare skena för att inte se enstaka ledpunkter. Påkostad skena, möjligen bättre diffusion i den plasten?

Snailman
Jag har väldigt tunna täckskivor så kunde inte ha någon högre profil, och ville inte fräsa in den i själva skåpstommen. Sen är det jag köpt varit så billigt att jag kan byta ut det mot bättre om så skulle behövas utan att ha förlorat mer än ett par hundralappar.

Redigerat:
  • Gilla
SmurfSurf
  • Laddar…
4
Müssli skrev:
Jag tycker list alla dagar i veckan!
Hemma har jag Hide-a-Lites LED-lister på 24V.[länk]
Lyser starkt och med ett bra ljus. Listen finns i längd 30 cm, 50 cm och 75 cm och går att länka ihop vilka som passar. (75 cm drar 6W).
Det följer med små klipps som gör att man kan vinkla listen lite om man vill. Rekommenderas!
Kan man dimma de?

JAg skulle även vilja styra de med någon form av trådlös system, typ nexa. Går det?

4fun skrev:
Kan man dimma de?

JAg skulle även vilja styra de med någon form av trådlös system, typ nexa. Går det?
Jag dimrar mina med dimbara drivdon från Hide-a-Lite. Vet inte hur man skulle få ihop det trådlöst dock.

Snailman
jag dimrar mina med valfritt fjärren eller med knapparna på boxen.

(Behöver vara en pwm dimmer då det är konstantspänning 24 V på mina led strips )

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.