Spot guard Gles är ett alternativ om pottan inte får bygga så mycket.

//Patrik

bra tips alltihop men problemet är att jag ska sätta glespanel på befintligt tak så jag har inte öppet upp till vinden/isoleringen. Och om jag borrar nerifrån blir det lite väl stora hål lägsta pott jag hittar i diametern är 180 mm rund.. och om jag ska ha typ 12 led lampor blir det många hål i taket men det kanske inte gör något?
Tänkte dra kablarna nerifrån alltså på befintligt tak och sen sätta glespanel 22 mm helst och sen gipsskiva på det.

Nä, det gör väl inget att det blir några hål för pottor. Du täcker ju allt med gips sen.

Sen kan du ju ta och fundera om du behöver sätta 12 st spottar i vardagsrumstaket. Du kan både spara en massa kosing plus vara lite modern genom att placera spottar lite mer strategiskt och då spara in ett antal.
Du sätter väl lamputtag ovanför soffbord och dyl. Också antar jag?

//Patrik

Ja jag tänkte det sätta ett lamputtag ovan soffbordet. Men sen tänkte jag om vi bu sätter 10-12 spottar att tända dom på olika knappar så att jag tex kan tända bara 5 åt gången. Vet inte riktigt hur vi ska placera dom men tänkte bara placera ut som jämt så att det blir bra lyse. Förresten finns det drivdon med 2 kanaler alltså kunna tända 2 olika grupper från 2 knappar?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.