ankan_84 skrev:
Är dom dimbara? Kallvita eller varmvita?
Ej dimbara, 3000K (jag skulle säga kallvit), 200 lm enligt hemsidan.

Ok, då vet jag. Tack för svar.

Osram brukar ha bra lampor av de flesta sorter.

Har några tidiga LED-GU10 med ett 40-tal mindre dioder i och de är inget vidare. De med en eller tre kraftigare dioder lyser bättre.

Att byta ut halogenerna i sänglampan till LED har för mig inget med energibesparing att göra; Jag var bara trött på att bränna sönder fingrarna på halogenen när man halvsovande trevar efter lampknappen!

• Gilla
p.lundgren
  • Laddar…
Hittade just en bra sida med bra priser och dimbara led lampor www.ljustema.se Förresten nån som vet om dimrarna låter något Står att man kan ha vanlig dimmer men hur fungerar det om man endast driver en led med en dimmer går det?

Jag har en rad spotar i underspikningen på garaget, lyser upp hela långsidan. Det var 50W halogen i dom när jag köpte dom, men livslängden var inte lång, började använda dom i höstas, nu lyser bara en av dom....
Nå, hittade några 4,5W Led GU10 på Clas Ohlson, 99;- (extrapris) och bytte ut allt eftersom halogenarna lagt av.
Är helt klart nöjd med dem, lyser lika stark som 50W:arna (vilket jag först blev förvånad över) och skiljer ytterst lite i färgtemperatur.
De led:arna kostade sist jag kollade 199;- dvs ordinarie pris, men jag köpte på mig några extra för det billigare priset.
De är inte dimbara, dock finns en liknande på 5W som är dimbar, men den är såklart dyrare.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.