18 569 läst ·
55 svar
19k läst
55 svar
LED i taklampa slocknar inte helt
Just där de "stakarna" suttit är sådana där "smart" uttag.. som man sätter som mellanting..i uttaget så man kan styra via mobilen/datorn.useless skrev:
Sån här:
https://www.jula.se/catalog/el-och-...n-produkter/fjarrstrombrytare/kontakt-010728/
Tackar o bockar för snabba svar.
Någon som vet hur lite ström som krävs för att få det nämnda fenomenet, med tänd lampa av en kapacitiv koppling?
Kan man prata om procent om normal förbrukning?
Någon som vet hur lite ström som krävs för att få det nämnda fenomenet, med tänd lampa av en kapacitiv koppling?
Kan man prata om procent om normal förbrukning?
Jag funderade lite först.. och jag tänkte att eftersom den är wifi-bunden (eller vad jag ska kalla det) så går det ju in viss ström i den lilla dosan.. för att den där lilla lampan ska lysa på själva uttaget (minns inte om den lyser blått eller grönt, eller om den lyser blått för blåtanden när man lägger till den bara.. och sen lyser grönt när den fungerar).. det indikerade ju att nån form av el verkade ju iaf komma in i den lilla fyrkanten.. sen hur väl den "skär" av strömmen till stickproppen i själva uttaget vet jag inte.. (vet bara att den svarar direkt på mobilen eller schemat/timern man kan lägga upp online)useless skrev:
Hur många mA drar en ledlampa som motsvarar traditionell 60W glödlampa i ljusstyrka?J JellyBelly skrev:
Jo, ca 43mA kontra 260mA.
Antag man har en 1,4W E14 LED ”prydnadslampa” och ansluter till fas i vägguttaget och den andra tråden till höljet av en jordad radiator.
Kommer JFB att lösa ut?
Tex en hand på en strömförande ”del” fter lampan (faktisk nolla) jord?
Kommer JFB att lösa ut?
Tex en hand på en strömförande ”del” fter lampan (faktisk nolla) jord?
Nej, under förutsättning att det inte är några andra läckage till jord.blackarrow skrev:
1,4W led drar 6,1mA.
Husägare
· Ronneby
· 76 inlägg
Husägare
· Ronneby
· 76 inlägg
Vägguttagspluggen Snigla länkade till tidigare bryter strömmen med ett relä och ska inte släppa igenom något till "sekundärsidan".I Ingmar Albinson skrev:
Troligen är det bara ett enpoligt relä och den är vänd så att det är nollan som bryts.
Husägare
· Ronneby
· 76 inlägg
Det finns ingen skyddsjord i närheten av mina uttag, huset är byggt 1991 och då krävdes ingen skyddsjord.blackarrow skrev: