Hej
Håller på att byta ut gamla halogen spottar som förra ägaren satt upp överallt. Vissa tas bort helt men i köket skall jag byta ut dom mot led. Mitt bekymmer är att dom färdiga sladdarna är bara 2m meter. På 4 av spotarna längst ut saknas 1m. 12st totalt med 2 driver. Av vad jag läst så har det med störningar att göra. Hur löser man det? Dumt att sätta rätt sladdlängd med wago klämmor? Halogenen jag plockade bort var skarvade med ubåtar lite varstans.

Ser inga problem med detta. Skarva och förläng kabeln med lämpligt material så är du i hamn.

E etompau skrev:
Ser inga problem med detta. Skarva och förläng kabeln med lämpligt material så är du i hamn.
Bra, känner att detta borde vara det lämpligaste.
Skulle inte ferritkärnor eller skärmade kablar lösa problemen med störningar. Kör vi alltid på frekvensomriktare när vi bygger maskiner.

K Knoxx skrev:
Bra, känner att detta borde vara det lämpligaste.
Skulle inte ferritkärnor eller skärmade kablar lösa problemen med störningar. Kör vi alltid på frekvensomriktare när vi bygger maskiner.

Ser detta som "over kill" för en heminstallation. Någon extra meter kabel lär inte kunna märkas utan speciella mätinstrument imho.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.