Calle Anka skrev:
Hej Sando!

Det är en trist situation ni hamnat i men om jag skall vara ärlig så tror jag inte det hjälper att "starta krig".

Det finns många exempel på det på detta forum.
I mitt fall hjälpte det faktiskt att starta krig mot ett annat skojjar företag här på forumet, om ni mins mitt förra bygg som gick åt pipan... >:(

Efter att skrivit om alla konstigheter med mitt förra bygge, så backade företaget och ersatte mig fullt ut för allt jag förlorat. Detta efter som dom läst vad jag skrev här på forumet, och att folk som läst det tog upp det med dom när dom skulle köpa hus av dom...

Så visst kan det hjälpa också att gå ut offentligt och berätta om problemen... ;D

Utan detta forumet hade jag kunnat se mig om i himmlen efter de 50,000:- som jag betalt i handpenningar...

Kommentar till Marlenes inlägg:

Det gör mig förbannad att moderatorn på denna sajt skall misstro mina uppgifter. Bara för att man inte vill gå ut med för och efternamn samt adress offentlig så tror du att jag fejkat det hela.

Maila mig ditt telefonnummer på min dolda mail.... du kan uppenbarligen se den så skall jag ringa dig och berätta vem jag är, vart jag bor vilket typ av hus vi byggt....om du misstror mig kan du även komma förbi Kungsbacka så kan vi ta en fika.

Sando,, kanske inte just du som misstro's, finns en viss poäng med riskerna av "anonymitet" och forum's...,,

Sysop/Marlene,,
Undertecknad har väl varit lite odiplomatisk mot trivselhus här ( och än värre i verkligheten..!!)
Men,,, är väl relativt tydlig/ärlig med vem jag är,
har även uppdaterat min profil så den säger var på planeten eländet händer...

Så,, 2 saker;
1. Tack för en riktigt bra "site",,,,, om jag hade vett/tid/tur så kanske jag börjat här innan husköpet.,,

2. Anonymitetsproblemet har en poäng s.a.s åt andra hållet. Efter min tråd om TH har jag fått många PM's från folk i samma sits eller i alla fall med samma uppfattning om TH och mälardalen. Det många utrycker än farhåga omkring är "risken" att stöta sig med leverantören när processen pågår. Hemsk men sant,,, som familj sitter man ofta i en riktig beroendeställning när ett sånt här projekt är i rullning. Ekonomi, dagis, etc är olika anledningar som gör att eventuellt krångel, förseningar och annat är något man försöker undvika till varje pris.

När man går på krog i Stockholm för att få sen få vänta för länge,,, då brukar jag helt sonika gå när dom väl för ars***t ur vagnen och kommer fram. Men,, den lyxen att vara demonstrativ funkar ju tyvärr inte när massor av saker skall hänga ihop. Tyvärr TROR jag att vissa säljande parter drar nytta av den beroendeställningen.
Viss bevisföring finns i alla fall i det jag har hört här och från kommande grannar...,,,,

Det värsta av allt;
i mitt fall med TH, Om dom tagit sig tid, om dom lyssnat och gett vettiga svar,, OM någon kunde ha bett om ursäkt,, "fine"..,, inget krig... men,, just beteendet att vända tillbaks allt mot beställaren,, det gör mig heligt förbaskat, och detta är INTE unikt för mig....

( ber om ursäkt för lång-randig-heten)

Sando

stå på dig - jag har haft samma problem Med Götenehus under snart ett helt år - de är urusla.

Man måste hela tiden ligga på som en rem- man måste stöta på snaudd på varje dag för att få ngt besked. De tar aldrig sitt ansvar - som det står på Götenhus hemsida: välkommen till götenehus!

Hos oss behöver ni bara skriva på ETT kontrakt, sen tar vi ansvar för resten.

Ja det kanske det gör men vilket år menar det - under det år vi haft strul med dem så har de aldrig tagit sitt ansvar

Tack för ordet så länge och fortsätt kämpa mot LB-HUS Sando

Mvh Sprattel

AJH73:
Du blir inte speciellt trovärdig om man läser dina 7 inlägg!

Nej sannerligen inte.....inte speciellt konstruktivt >:(!

Var bygger du någonstans AJH73? Berätta mer om ditt drömhus som gick snett. Har du några andra vettiga inlägg på forumet så utveckla gärna dessa!

ajh73 skrev:
Jag vill inte skriva för mycket ännu, återkommer efter slutbesiktningen
Gör inte det då ;)

Calle Anka skrev:
Nej sannerligen inte.....inte speciellt konstruktivt >:(!

Var bygger du någonstans AJH73? Berätta mer om ditt drömhus som gick snett. Har du några andra vettiga inlägg på forumet så utveckla gärna dessa!

Sando reg 12 sept kl 20:24 byggt i Kungsbacka (enl egen uppgift), bott i huset snart ett år

AJH73 reg 12 sept kl 21:29, samma säljare som Sando, väntar på slutbesiktning
Vet inte vad jag ska tro om detta...

Verkar lite väl "slumpartat"

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.