Nu har ju inte vi flyttat in ännu men det hade varit kul om du hade kunnat beskriva det där med köksfläkten lite mer detaljerat. Jag förstod inte riktigt. Drar det kallt? Hur fan då? Har de sagt något på besiktningen?

Vårt badrum blev klart precis i dagarna. Lägger in några bilder om nu någon fortfarande bryr sig :p
 
  • Braskamin.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Badrum 1.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Badrum 3.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Badrum 4.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Köket 1.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
snyggt !
man känner det om man håller händerna under fläkten att det är kallt...frugan överdriver kanske lite när hon säger att hon "fryser om händerna" när hon lagar mat :-)

Det är ingeting besiktningsmannen var uppmärksam på, fast det var förvisso svinvarmt då han var här
 
Ni som flyttat in, var det något/några fel som dök upp på besiktningen?
 
det var väl nån list som saknades, lite bortskrapad färg (som byggledaren gick runt och fixade i realtid med vit nagellack :-)

Men i örigt var det klockrent
 
maggielee skrev:
Till er som flyttat in. Någon som irriterar sig på att det drar kallt från köksfläkten när den inte är igång? Misstänker att det blir nåt baksug från kökets från-ventilation. Lite orolig bara ifall det skulle bli värre när det blir 30 grader kallare ute :-/

Nån som trimmat in niben föresten? har ni isåfall några råd för en annan LBLE ägare?

/magnus
Kolla att det är ett kallrasskydd installerat och att det fälls upp när du stänger av fläkten.
 
man hör iofs att nånting fällsupp när man drar igång fläkten. Men frågan är hur tätt det ska vara? kan du känna ett kalldrag under fläkten bumpa?
 
Tackar för tipsen om kall luft från köksfläkten. Ska hålla det i åtanke vid besiktningen.

Här kommer ett par bilder hur vi löste omplaceringen på braskaminen. Nu står den mitt i huset, precis där den ska vara.
 
  • Braskamin 1.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Braskamin 2.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
maggielee skrev:
man hör iofs att nånting fällsupp när man drar igång fläkten. Men frågan är hur tätt det ska vara? kan du känna ett kalldrag under fläkten bumpa?
Synd att säga att det är helt tätt, det drar allt lite :rolleyes:
 
Lite "virtuella" bilder på den blivande altanen, som är klar nästa vecka......
 
  • DSCN1778.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • DSCN1779.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • DSCN1880.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det där ser ju helmysigt ut. Härligt att sitta där nästa sommar med en kall öl i näven och en fet T-benstek på grillen. Avund är en dödssynd men det kan man väl stå ut med :o

Vårt hus börjar faktiskt ta form nu. Förhoppningsvis blir det inflytt om en dryg månad. Lägger upp lite dagsfärska bilder. Vi ville inte slösa för mycket på den lilla toaletten så därför blev den väldigt enkelt utformad. Det är ju ändå bara en gästtoalett. Eftersom där inte är några fönster ville vi ha ljusa plattor både på golvet och väggarna. Jag hade lite ångest att golvplattorna skulle vara för ljusa men det blev faktiskt över förväntan. Dessutom tjänar storleken 10*10 som en detalj i sig själv så lite påkostat ser det ut ändå :p
Istället lade vi krutet på det stora badrummet med spottar, dimmers, mosaikdetaljer m.m. Man ska ju unna sig själv det gottigaste tycker jag. Det ska bli härligt att ligga i ett varmt ångande badkar med -20 ute, en go whiskey, nerdimmat och Creedence i bakgrunden :cool:
 
  • Kök 3.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Toalett 2.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Toalett 1.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vardagsrum 2.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vardagsrum 3.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Hellmaister - Ja, en grillkväll på altanen är allt som håller en vid liv nu i en trång lägenhet.
Trevliga bilder för övrigt, lägg gärna upp mer på andra badrummet etc..

Själv är det gräsmatte rullning, stensättning och slutförande av altanbygge denna vecka, samt kakling, bilder kommer......
 
Liten uppdatering, ...gräsmatta och marksten på plats. Kakling påbörjad. Ser lovande ut.
Fantastiskt att se tomten växa fram på EN dag.
 
  • DSCN0526.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • DSCN0530.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • DSCN0531.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • DSCN0532.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • DSCN0535.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jo jag ska lägga upp lite fler bilder framöver. Just nu händer inte mycket men vi väntar på att spegeln och ljusrampen ska komma på plats innan det blir värt att ta fler bilder i stora badrummet. Elektrikern fixar just nu det sista och sedan kommer rörläggaren och gör sitt. Sedan vankas det inflytt. Mindre än en månad kvar nu men vem räknar :o

Ser att socklarna inte kommit på plats i ert kök. Ska stommarna stå direkt på betongen? Konstigt. Hos oss lade de golvet först och satte köket efteråt.

Lägger in en bild på vår lilla Agnes. Det har ju inget med hus att göra men jag kunde inte låta bli. Hon kom i måndags morse. Tärningen är kastad :D
 
  • Jamas.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Hellmaister - Gratulerar till både tillökning och annalkande inflytt
Härligt sanningsenlig pyjamas

Vår inflytt är förlagd till 18 dec (suck).
Det är så att vi skall ha klinkers i köket, därför kommer sockeln sist.
Sen kan man ju undra varför inte klinkers lades först av allt?
Tydligen skall de stå på betongen m.a.a

Snickarnas vägar äro outgrundliga!?

Igår var vi och borstade i sättsand i forgarna på markstenen, och njöt av tomten vid 18.00 tiden. Då upptäckte vi att ytterdörren var vidöppen och nyckeln satt i låset.
Snacka om slarviga hantverkare,.. byggledaren kommer att skälla rejält på några på måndag. Det är en j-vla tur att kåken ligger utanför tätort, annars hade man väl hittat ett gäng ungdomar festande på betonggolvet..............
 
Ville bara höra med er som kommit ett steg längre (eller är färdiga).
I utrustningsbilagan står det att det skall ingå en isolerad lucka samt stege från Samhall.
Men det råder tvetydigheter om det skall ingå till hus med träfasad?

Hur är det med era hus, har ni vindslucka inifrån med stege?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.