74 458 läst ·
287 svar
74k läst
287 svar
LB hus Limited Edition=LBLE klubben
Nu har ju inte vi flyttat in ännu men det hade varit kul om du hade kunnat beskriva det där med köksfläkten lite mer detaljerat. Jag förstod inte riktigt. Drar det kallt? Hur fan då? Har de sagt något på besiktningen?
Vårt badrum blev klart precis i dagarna. Lägger in några bilder om nu någon fortfarande bryr sig
Vårt badrum blev klart precis i dagarna. Lägger in några bilder om nu någon fortfarande bryr sig
snyggt !
man känner det om man håller händerna under fläkten att det är kallt...frugan överdriver kanske lite när hon säger att hon "fryser om händerna" när hon lagar mat
Det är ingeting besiktningsmannen var uppmärksam på, fast det var förvisso svinvarmt då han var här
man känner det om man håller händerna under fläkten att det är kallt...frugan överdriver kanske lite när hon säger att hon "fryser om händerna" när hon lagar mat
Det är ingeting besiktningsmannen var uppmärksam på, fast det var förvisso svinvarmt då han var här
Produkter som diskuteras: "fläkten"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Kolla att det är ett kallrasskydd installerat och att det fälls upp när du stänger av fläkten.maggielee skrev:Till er som flyttat in. Någon som irriterar sig på att det drar kallt från köksfläkten när den inte är igång? Misstänker att det blir nåt baksug från kökets från-ventilation. Lite orolig bara ifall det skulle bli värre när det blir 30 grader kallare ute :-/
Nån som trimmat in niben föresten? har ni isåfall några råd för en annan LBLE ägare?
/magnus
Tackar för tipsen om kall luft från köksfläkten. Ska hålla det i åtanke vid besiktningen.
Här kommer ett par bilder hur vi löste omplaceringen på braskaminen. Nu står den mitt i huset, precis där den ska vara.
Här kommer ett par bilder hur vi löste omplaceringen på braskaminen. Nu står den mitt i huset, precis där den ska vara.
Lite "virtuella" bilder på den blivande altanen, som är klar nästa vecka......
Det där ser ju helmysigt ut. Härligt att sitta där nästa sommar med en kall öl i näven och en fet T-benstek på grillen. Avund är en dödssynd men det kan man väl stå ut med 
Vårt hus börjar faktiskt ta form nu. Förhoppningsvis blir det inflytt om en dryg månad. Lägger upp lite dagsfärska bilder. Vi ville inte slösa för mycket på den lilla toaletten så därför blev den väldigt enkelt utformad. Det är ju ändå bara en gästtoalett. Eftersom där inte är några fönster ville vi ha ljusa plattor både på golvet och väggarna. Jag hade lite ångest att golvplattorna skulle vara för ljusa men det blev faktiskt över förväntan. Dessutom tjänar storleken 10*10 som en detalj i sig själv så lite påkostat ser det ut ändå
Istället lade vi krutet på det stora badrummet med spottar, dimmers, mosaikdetaljer m.m. Man ska ju unna sig själv det gottigaste tycker jag. Det ska bli härligt att ligga i ett varmt ångande badkar med -20 ute, en go whiskey, nerdimmat och Creedence i bakgrunden
Vårt hus börjar faktiskt ta form nu. Förhoppningsvis blir det inflytt om en dryg månad. Lägger upp lite dagsfärska bilder. Vi ville inte slösa för mycket på den lilla toaletten så därför blev den väldigt enkelt utformad. Det är ju ändå bara en gästtoalett. Eftersom där inte är några fönster ville vi ha ljusa plattor både på golvet och väggarna. Jag hade lite ångest att golvplattorna skulle vara för ljusa men det blev faktiskt över förväntan. Dessutom tjänar storleken 10*10 som en detalj i sig själv så lite påkostat ser det ut ändå
Istället lade vi krutet på det stora badrummet med spottar, dimmers, mosaikdetaljer m.m. Man ska ju unna sig själv det gottigaste tycker jag. Det ska bli härligt att ligga i ett varmt ångande badkar med -20 ute, en go whiskey, nerdimmat och Creedence i bakgrunden
Hellmaister - Ja, en grillkväll på altanen är allt som håller en vid liv nu i en trång lägenhet.
Trevliga bilder för övrigt, lägg gärna upp mer på andra badrummet etc..
Själv är det gräsmatte rullning, stensättning och slutförande av altanbygge denna vecka, samt kakling, bilder kommer......
Trevliga bilder för övrigt, lägg gärna upp mer på andra badrummet etc..
Själv är det gräsmatte rullning, stensättning och slutförande av altanbygge denna vecka, samt kakling, bilder kommer......
Liten uppdatering, ...gräsmatta och marksten på plats. Kakling påbörjad. Ser lovande ut.
Fantastiskt att se tomten växa fram på EN dag.
Fantastiskt att se tomten växa fram på EN dag.
Jo jag ska lägga upp lite fler bilder framöver. Just nu händer inte mycket men vi väntar på att spegeln och ljusrampen ska komma på plats innan det blir värt att ta fler bilder i stora badrummet. Elektrikern fixar just nu det sista och sedan kommer rörläggaren och gör sitt. Sedan vankas det inflytt. Mindre än en månad kvar nu men vem räknar 
Ser att socklarna inte kommit på plats i ert kök. Ska stommarna stå direkt på betongen? Konstigt. Hos oss lade de golvet först och satte köket efteråt.
Lägger in en bild på vår lilla Agnes. Det har ju inget med hus att göra men jag kunde inte låta bli. Hon kom i måndags morse. Tärningen är kastad
Ser att socklarna inte kommit på plats i ert kök. Ska stommarna stå direkt på betongen? Konstigt. Hos oss lade de golvet först och satte köket efteråt.
Lägger in en bild på vår lilla Agnes. Det har ju inget med hus att göra men jag kunde inte låta bli. Hon kom i måndags morse. Tärningen är kastad
Hellmaister - Gratulerar till både tillökning och annalkande inflytt
Härligt sanningsenlig pyjamas
Vår inflytt är förlagd till 18 dec (suck).
Det är så att vi skall ha klinkers i köket, därför kommer sockeln sist.
Sen kan man ju undra varför inte klinkers lades först av allt?
Tydligen skall de stå på betongen m.a.a
Snickarnas vägar äro outgrundliga!?
Igår var vi och borstade i sättsand i forgarna på markstenen, och njöt av tomten vid 18.00 tiden. Då upptäckte vi att ytterdörren var vidöppen och nyckeln satt i låset.
Snacka om slarviga hantverkare,.. byggledaren kommer att skälla rejält på några på måndag. Det är en j-vla tur att kåken ligger utanför tätort, annars hade man väl hittat ett gäng ungdomar festande på betonggolvet..............
Härligt sanningsenlig pyjamas
Vår inflytt är förlagd till 18 dec (suck).
Det är så att vi skall ha klinkers i köket, därför kommer sockeln sist.
Sen kan man ju undra varför inte klinkers lades först av allt?
Tydligen skall de stå på betongen m.a.a
Snickarnas vägar äro outgrundliga!?
Igår var vi och borstade i sättsand i forgarna på markstenen, och njöt av tomten vid 18.00 tiden. Då upptäckte vi att ytterdörren var vidöppen och nyckeln satt i låset.
Snacka om slarviga hantverkare,.. byggledaren kommer att skälla rejält på några på måndag. Det är en j-vla tur att kåken ligger utanför tätort, annars hade man väl hittat ett gäng ungdomar festande på betonggolvet..............
Ville bara höra med er som kommit ett steg längre (eller är färdiga).
I utrustningsbilagan står det att det skall ingå en isolerad lucka samt stege från Samhall.
Men det råder tvetydigheter om det skall ingå till hus med träfasad?
Hur är det med era hus, har ni vindslucka inifrån med stege?
I utrustningsbilagan står det att det skall ingå en isolerad lucka samt stege från Samhall.
Men det råder tvetydigheter om det skall ingå till hus med träfasad?
Hur är det med era hus, har ni vindslucka inifrån med stege?




















