3 451 läst ·
2 svar
3k läst
2 svar
Lattefärg till hall
Ska fräscha upp hallen i vårt 40-talshus ("småstuga" i Sthlm).
Ja... jag vet att det inte är hippt och modärnt med latte längre....
Har ni tips på en lämplig kulör som går åt lattehållet och som funkar i en mörk hall utan fönster?
Gärna NCS-kod eller färgtillverkarens egna namn, typ "Flüggers Mocca" eller vad de nu heter.
Tala också om var ni köpte burken...
Ja... jag vet att det inte är hippt och modärnt med latte längre....
Har ni tips på en lämplig kulör som går åt lattehållet och som funkar i en mörk hall utan fönster?
Gärna NCS-kod eller färgtillverkarens egna namn, typ "Flüggers Mocca" eller vad de nu heter.
Tala också om var ni köpte burken...
Hej!
Har en lattefärg om man kan kalla det i mitt vardagsrum. Inte för mörk och inte för ljus.
Jag tycker den är jättefin.
Det är Jotuns väggfärg. Silkesmatt och heter Nevada. kan inte koden.
Har målat med många olika fabrikat men måste säga inget slår Jotuns färg. Den är dyrare än andra men värt det.
MVH Kindblom
Har en lattefärg om man kan kalla det i mitt vardagsrum. Inte för mörk och inte för ljus.
Jag tycker den är jättefin.
Det är Jotuns väggfärg. Silkesmatt och heter Nevada. kan inte koden.
Har målat med många olika fabrikat men måste säga inget slår Jotuns färg. Den är dyrare än andra men värt det.
MVH Kindblom
Ja, jag har också haft Nevada (fast nu har jag målat över den). Den är faktiskt jättefin!
Anledningen till att jag målat över den är att jag tröttnat men färger är superfin!
Anledningen till att jag målat över den är att jag tröttnat men färger är superfin!
Klicka här för att svara