Hej!

Håller på att återställa ett inrett rum som en gång i tiden varit garage, vilket det ska bli igen. Nu är det ju en rå yta som jag tänkte snygga till..

Innerväggarna funderade jag på att antingen måla direkt eller limma gips. Men vågar man limma gips direkt på yttervägg med tanke på eventuell fuktvandring?

Ytterväggar består av lättbetong med lufyspalt och sen tegelfasad. Är ovan mark med gjuten platta.


Har egentligen ingen lust att putsa då rummet är stort, har högt i tak och jag är en lat jävel.
Vad blir bästa kompromissen kontra tid och pengainsats? Det ska ju användas som garage så kraven är inte så höga, som sagt kan jag tänka mig att måla direkt på putsad yta.

Vågar man limma gips direkt på ytterväggen?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.