Hej,
Jag har sett att gamla trådar låses efter en tids inaktivitet, 1 år eller så.
Det är nytt, varför har ni ändrat?

Hej,

Ja, det är nytt. Vi ändrade för att gamla trådar lyftes systematiskt för att göra reklam för diverse produkter och vi såg litet värde av att ha en diskussion öppen efter ett års inaktivitet. Vi har diskuterat om vi eventuellt skulle kunna exkludera vissa delforum från stängning, men har inte fattat beslut om det ännu.

Mvh, Marléne

Jag tycker det vore synd om inte gamla trådar kan återanvändas! Den som vill göra reklam lär väl göra det ändå.

Jag har inte sett någon reklam, men det kan bero på vilka forum som man jag varit. Däremot, tycker jag att det är intressant med projekttrådar som det finns lite uppdateringar, allt eftersom. Ta t.ex. tråden med källarprojekt, som numera är låst.

Hur många urgamla trådar väcktes per legitimt per dag?

Finns det något sätt för oss medlemmar att begära att dessa trådar ska låsas upp?

J
MathiasS skrev:
Jag tycker det vore synd om inte gamla trådar kan återanvändas! Den som vill göra reklam lär väl göra det ändå.
Instämmer helt.

Att låsa trådar är bara av ondo och skapar bara massa nya trådar på frågor som redan är besvarade.

Upptäckte detta när jag sökte och hittade en tråd som passade, men den var låst så jag struntade i att ställa frågan igen fast jag ville ha mer information än vad som stod i den.
Så jag måste instämma att detta inte är bra för forumet blir fattigare.

Anledningen att man kanske inte ser någon reklam är väl p.g.a. fantastiska moderatorer !

(sedan håller jag med föregående att det vore osmidigt att stänga gamla trådar)

Vi har kommer fram till att nackdelarna med att automatiskt stänga trådar överväger och har därför inaktiverat den automatiska stängningen av trådar.

Om du önskar öppna någon tråd, klicka på Rapportera-länken så låser vi upp den.

d^_^b

Jättebra! :)

C
Rätt beslut, tycker jag. Tänkte skälla på trådskaparen när jag såg rubriken, eftersom jag trodde han tänkte föreslå att vi skulle ha låsning av gamla trådar. :P

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.