Fas jord nolla (3 st) trådarna stämmer inte med den nya lampan (2 st). Se bilderna från gamla lampan där man kan se 3 st trådar och sedan bilden av nya lampan där det bara finns två uttag för trådarna.
Jag hoppas ni hänger med på min fråga. Detta borde inte vara så svårt egentligen men behöver svar från någon som kan mer än jag.
Hur ska man koppla?
Tacksam för svar
/Erik
Jag hoppas ni hänger med på min fråga. Detta borde inte vara så svårt egentligen men behöver svar från någon som kan mer än jag.
Hur ska man koppla?
Tacksam för svar
/Erik
Behöver ingen jord? Dubbelisolerad?E ErikNordahl skrev:Fas jord nolla (3 st) trådarna stämmer inte med den nya lampan (2 st). Se bilderna från gamla lampan där man kan se 3 st trådar och sedan bilden av nya lampan där det bara finns två uttag för trådarna.
Hur ska man koppla?
Tacksam för svar
/Erik
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 204 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 204 inlägg
Finns det någon metall någonstans på den nya lampan?
Finns det någon klisteretikett någonstans på den nya lampan?
I så fall ta en bild på den och ladda upp.
Men gissningsvis är den nya lampan dubbelisolerad (en fyrkant inuti en annan fyrkant) och då behövs inte jorden som kommer från taket utan du sätter en toppklämma, t.ex. en Wago, på jordledaren och ansluter de andra två.
Finns det någon klisteretikett någonstans på den nya lampan?
I så fall ta en bild på den och ladda upp.
Men gissningsvis är den nya lampan dubbelisolerad (en fyrkant inuti en annan fyrkant) och då behövs inte jorden som kommer från taket utan du sätter en toppklämma, t.ex. en Wago, på jordledaren och ansluter de andra två.
Klicka här för att svara