2 085 läst ·
3 svar
2k läst
3 svar
Låskista kärvar
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 529 inlägg
bytte ytterdörr för nått år sen. När jag satte dit låscylindern så kärvade låset.
Hade inte tid att greja med det då så jag lossade skrivarna som håller cylindern ett halvt varv och det funkade kanon men cylindern sitter ju lite löst.
Nu är det dags att ta tag i detta.
Som sagt, allt funkar som det ska sålänge jag inte drar åt skruvarna till låscylindern ordentligt. Då får man ta i för kung och fisterland för att vrida både nyckeln och vredet.
Är det kostan aom är kass tro?
Har provat med olika cylindrar, vred, pinne till vred men i gen skillnad
Hade inte tid att greja med det då så jag lossade skrivarna som håller cylindern ett halvt varv och det funkade kanon men cylindern sitter ju lite löst.
Nu är det dags att ta tag i detta.
Som sagt, allt funkar som det ska sålänge jag inte drar åt skruvarna till låscylindern ordentligt. Då får man ta i för kung och fisterland för att vrida både nyckeln och vredet.
Är det kostan aom är kass tro?
Har provat med olika cylindrar, vred, pinne till vred men i gen skillnad
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Det låter som att det sitter i spänn någonstans så det kommer snett när du drar år skruvarna.
Hur är urfräsningen i dörren åt in- och utsidan, något som tar i där?
Det hör kanske hit, men sedan rekommenderar jag en dusch då och då med en sådan här:

Gör underverk med kärvande lås.
Och jag hittade en text på plåtkanten i mina Polska fönster, knappt synligt:
Det stod jährlich ölen, vilket inte betyder att man skall ta en öl varje dag,
utan att man skall olja varje år
Hur är urfräsningen i dörren åt in- och utsidan, något som tar i där?
Det hör kanske hit, men sedan rekommenderar jag en dusch då och då med en sådan här:

Gör underverk med kärvande lås.
Och jag hittade en text på plåtkanten i mina Polska fönster, knappt synligt:
Det stod jährlich ölen, vilket inte betyder att man skall ta en öl varje dag,
utan att man skall olja varje år
Det har genom åren varit problem med en del låshus enligt TS beskrivning och det har varit med flera olika fabrikat.
Det kan vara att låshuset "pressas ihop" när skruvarna dras åt.
Vad är det för låshus?
Det kan även bero på att cylinderroddaren skadades när låscylindern monterades.
Det kan vara att låshuset "pressas ihop" när skruvarna dras åt.
Vad är det för låshus?
Det kan även bero på att cylinderroddaren skadades när låscylindern monterades.
Klicka här för att svara
