Hej ! någon som sett detta låshus någon gång ? från vår skjutdörr från Tanumsfönster , numera Nordan, o jag har pratat med dom tyvärr, är det ju mer än10 år sedan låsen tillverkades så omöjligt att få tag på längre, dörren är från 2004, oklart om det är ASSA som gjort dom.
// Goerana
// Goerana
Är det en fast dörr och en skjutbar?
Är spanjoletten låsbar så är det enklaste att låsa den med en låscylinder.
Jag känner inte till den lösningen du fotograferat, hur är det tänkt att den ska manövreras?
Har du försäkringskrav på certifierad låsning?
Är spanjoletten låsbar så är det enklaste att låsa den med en låscylinder.
Jag känner inte till den lösningen du fotograferat, hur är det tänkt att den ska manövreras?
Har du försäkringskrav på certifierad låsning?
Det finns ett spanjoletthandtag samt ett slutbleck i karmen.G goerana skrev:
Hur ser det ut under spanjoletthandtagen? Är det en låsbar spanjolett förberedd för en låscylinder?

Hur manövreras detta beslag? kan du ta en bild på hur den stängs?

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Produkter som diskuteras: "slutbleck"

Slutbleck
Slutbleck är viktiga komponenter i dörrsystem, som fungerar som motpart till dörrlåset och bidrar till att förbättra dörrens säkerhet och stabilitet. De finns i en mängd olika stilar och storlekar för att passa olika typer av dörrar och
Läs mer
Det är inget låshus jag känner igen.
Lossa även spanjoletthandtaget och se om spanjoletten är låsbar för då är det enklast att låsa där.
Beroende på vad det är för mått så kan det vara möjligt att montera ett annat lås i bakkant om du vill ha låsning där.
Frågan är även vilken nivå man vill ha på låsningen i bakkant om det endast ska vara typ tätningslås eller bättre låsning.
Lossa även spanjoletthandtaget och se om spanjoletten är låsbar för då är det enklast att låsa där.
Beroende på vad det är för mått så kan det vara möjligt att montera ett annat lås i bakkant om du vill ha låsning där.
Frågan är även vilken nivå man vill ha på låsningen i bakkant om det endast ska vara typ tätningslås eller bättre låsning.
Jag undrar om inte är Skjutdörrsbeslag ASSA G1225 då är det Säkerhetsbeslag D450234 som syns i bild.
https://www.assaabloy.com/se/sv/doc...nvisningar/fonster/Skjutdorrsbeslag-G1225.pdf

Logga in
Skapa konto

Logga in
Skapa konto
https://www.assaabloy.com/se/sv/doc...nvisningar/fonster/Skjutdorrsbeslag-G1225.pdf
Jo denna gången kopplade hjärnan bättre än förra gången frågan var aktuell men det är så otroligt med produkter i denna branschen så det är inte ovanligt att jag kommer på vad något är i efterhand men det kan även bli helt fel.K kallek112 skrev:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Pardörrar i glas - bra tillverkare?
Lösvirke & Timmerhus -
Hur skapa enklast möjliga värmepump till befintlig vedanläggning?
Värmepumpar -
Tips på golvkonstruktion sökes! Från jordgolv till plastmatta.
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
Hur fäster ni dropplister nertill på glasdörr i dusch ?
Badrum -
Plastsak till plafonden
Belysning