Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Robert_Maria skrev:
Men det är klart att jag och alla andra förstår det ParkaKungen. De flesta av oss förstår också att om det finns en låst bom så går man och öppnar den åt utryckningsfordonen efter man har ringt, det hinner man nog eftersom det tar ett tag innan de kommer. De står inte utanför varje låst bom och väntar på larmen. Om då bommen är upplåst och öppnad tar det inte längre tid.

Nu har denna tråd kommit väldigt långt OffTopic så det börjar nästan bli läge för moderator att låsa den.

@Norrlandstjej

Grannen har givit er rätt att använda vägen och givit er en nyckel till den låsta bommen. Vägrar ni nyckeln så vägrar ni också tillgång tiill vägen. Ta nyckeln och se glada ut.

Du lever i en drömvärld.
Du menar Agda 90 skall gå ner och öppna bomen efter att hon ringt ambulansen sedan hennes make fått hjärtinfarkt.

Sen är det ju lite kul att du bara inte säger åt andra(mig) hur de skall bete sig, utan nu talar du även om för moderatorn vad denne skall göra.

@ParkaKungen

Synd att du inte är medveten om forumreglerna. Hade du varit det så hade du förstått bättre än att göra egna antaganden istället för att svara på trådens skapares fråga.

När kom Agda 90 med i bilden? Just det, henne slängde du in nu.

Döh....

Min slutsats (efter egen erfarenhet) är att,

rätt till personliga åsikter har alla, men varken räddningstjänsten, postverket eller tidningsbärarna har några som helst invändningar mot låsta vägbommar.

Tack för mig!!!

Robert_Maria skrev:
@ParkaKungen

Synd att du inte är medveten om forumreglerna. Hade du varit det så hade du förstått bättre än att göra egna antaganden istället för att svara på trådens skapares fråga.

När kom Agda 90 med i bilden? Just det, henne slängde du in nu.

Döh....
Jag svarar på ett inlägg i tråden där jag tycker författaren gör helt fel antaganden. Får man inte det?
Sen är det väl inte upp till dig och utöva censur här på forumet?
Eller du vill kanske att vi alla skall fråga dig först innan vi skriver?

AnnaKanin skrev:
Min slutsats (efter egen erfarenhet) är att,

rätt till personliga åsikter har alla, men varken räddningstjänsten, postverket eller tidningsbärarna har några som helst invändningar mot låsta vägbommar.

Tack för mig!!!
Tyvärr helt fel, har en del vänner inom räddningstjänsten, däribland en del ambulansförare.
Och jag kan upplysa dig att samtliga tycker dessa bommar är ett dj-vla skit. Ursäkta franskan.
Kan även tala om för dig att vid en del tillfällen så vet inte ambulanspersonalen om de hunnit rädda patienten om det inte funnits en bom som varit låst. Så tight är det med tid.
Men det är ju klart, du slipper att ha utryckningsfordon körande utanför din port i onödan.

Finns det någon anledning för din granne att sätta upp en vägbom? Är det bara för att jävlas med er eller har ni mycket besvär med obehörig trafik? Jag hade i alla fall gärna haft en bom på vägen som leder till mitt hus. Det hade besparat mig mycken oro.
Hur är det med andra som har legitima ärenden? Posten, soptömningen etc?

Vet du vad ParkaKungen, vi säger såhär: Det är klart att du har rätt det är klart att ingen som har en låst bom vid vägen till sitt hus någonsinn hinner ut och att utryckningsfordonen är så snabba att de är där på nollitid. Du har rätt i att det är mycket, mycket bättre att inte ha någon bom för att ett räddningsfordon eventuellt skulle komma in snabbare till huset än att slippa onödigt löst folk på sin enskilda väg. Vi säger också de i ambulanskåren du känner har rätt. Vi fastslår också att de personer som jobbar i ambulans inte vet om de kunnat rädda en patient om det inte funnits en bom för deras väg. För att det är ju självklart att alla ambulansutryckningar är på grund av dödliga åkommor, benbrott, brännskador och hjärnskakningar är värst! ;D ;D ;D

Så nu vet alla att du har rätt i det du skriver.

Norrlandstjejen,
Enklast är förstås att den som sköter vägen också kan bestämmer över den. Är det du som lagar vägen och röjer snö borde väl du - och inte markägaren - avgöra om vägen ska vara grindad eller ej. I synnerhet om vägen leder endast till ditt hus.

Vilken skada tillfogas egentligen markägaren ifall du struntar i att stänga den där grinden? Han kan aldrig avkräva dig större ansvar än ersättning för FAKTISK skada.

Om markägaren håller djur i hägn bakom grinden måste den givetvis stängas för att de inta ska smita. Men även om så vore fallet borde markägaren förstås undvika intressekonflikt genom att dela av djurhägnet i två delar med fri genomfart för ert servitut.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.