Skulle inte vilja ha elcentralen utomhus.O Odjuret skrev:Hur vanligt är det att folk skruvar ut folks huvudsäkringar eller stänger av strömmen? Det kan inte vara speciellt vanligt... Inget jag skulle ligga sömnlös för på nätterna.... (Mobilen väcker mig ändå)
Jag vet att "gasbolaget" kvitterade ut nyckel av oss för att komma in till det rummet mätaren satt.
Jag kan tänka mig att många av de nybyggen där mätaren sitter samlade på annan plats att nätägaren har fått en nyckel dit.
När man var liten var det ett favorithyss att ”släcka” hus, öppna elskåp och dra huvudbrytaren.
De ”snälla” nöjde sig med det. De ”elaka” skruvade även ut propparna och tog med sig propphuvorna.
Att öppna ett elskåp tog typ två sekunder, med vilket litet verktyg som helst. Flasköppnare, skruvmejsel, random nyckel, etc. Bara att stoppa in och vrida.
Medlem
· Västernorrland
· 12 018 inlägg
Ungar idag vet inte ens vad ett elskåp är för nåt och ännu mindre om vad el är och vad brytare och annat gör i ett sådant. De har fullt upp med att facebooka, tiktoka och youtuba.............och spela dataspel. Så nä jag ser inga som helst problem att ha dylikt ute.Kilrain skrev:
Skulle inte vilja ha elcentralen utomhus.
När man var liten var det ett favorithyss att ”släcka” hus, öppna elskåp och dra huvudbrytaren.
De ”snälla” nöjde sig med det. De ”elaka” skruvade även ut propparna och tog med sig propphuvorna.
Att öppna ett elskåp tog typ två sekunder, med vilket litet verktyg som helst. Flasköppnare, skruvmejsel, random nyckel, etc. Bara att stoppa in och vrida.
Klicka här för att svara
