OK - ett liiiiiitet problem. Detta lås har gått i baklås, det går inte att vrida nyckeln mer än lite år varje håll. Tar lika mycket stopp både åt vänster och höger. Hur kan jag göra för att inte behöva sätta yxan eller kofoten i dörren?
Någon som har något tips eller råkat ut för liknande?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Kan inte dessa termer alls, men en tanke som slog mig är att skära av låskolven i springan mellan dörren och karmen.
Skulle det fungera?
Skulle det fungera?
Antar att låset på insidan har låsfunktion, dvs.ett litet vred som man vrider för att låsa.
Har isåfall rårkat ut för samma sak, jag typ vibrerade upp dörren så att låsvredet snurrade runt, detta genom att väldigt snabbt vrida nycklen fram och tillbaka tils det tog emot, ganska länge.
Mitt lås var dock ganska slitet, kan säkert vara svårare om det är trögare.
Har isåfall rårkat ut för samma sak, jag typ vibrerade upp dörren så att låsvredet snurrade runt, detta genom att väldigt snabbt vrida nycklen fram och tillbaka tils det tog emot, ganska länge.
Mitt lås var dock ganska slitet, kan säkert vara svårare om det är trögare.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden