10 490 läst ·
5 svar
10k läst
5 svar
Lås fungerar inte i altandörren
Hej!
Installerat en SP Fönster Balans helglas altandörr och får inte låset att funka.
Dörren har handtag både ute och inne, på utsidan sitter en täckbricka framför hålet
där cylinder ska sitta. På insidan ett litet vred som ska låsa dörren men jag får det inte
att fungera och undrar vad jag kan ha gjort fel...
Länk till låsdetaljerna
http://www.spfonster.se/images/pdf/teknisk-information/100-teknisk-info-balans-lasdetaljer.pdf
Spelar ingen roll hur det lilla vredet sitter, man kan ändå vrida ner handtaget och öppna oavsett...
Tips tack
Installerat en SP Fönster Balans helglas altandörr och får inte låset att funka.
Dörren har handtag både ute och inne, på utsidan sitter en täckbricka framför hålet
där cylinder ska sitta. På insidan ett litet vred som ska låsa dörren men jag får det inte
att fungera och undrar vad jag kan ha gjort fel...
Länk till låsdetaljerna
http://www.spfonster.se/images/pdf/teknisk-information/100-teknisk-info-balans-lasdetaljer.pdf
Spelar ingen roll hur det lilla vredet sitter, man kan ändå vrida ner handtaget och öppna oavsett...
Tips tack
Stäng dörren utan att hålla ner handtaget, dra alltså bara dörren mot dig. Nu är dörren stängd men du kan inte låsa. För att låsa måste du föra handtaget uppåt så att svampkolvarna åker ner i slutblecken och greppar om karmen. Nu kan vrida på låsvredet och handtaget går ej att trycka ner.
Du bromsar även dörren på detta sätt om du vill ställa den i vädringsläge, bromsa genom att föra handtaget uppåt och frikoppla genom att trycka ner det.
Du bromsar även dörren på detta sätt om du vill ställa den i vädringsläge, bromsa genom att föra handtaget uppåt och frikoppla genom att trycka ner det.
Produkter som diskuteras: "slutblecken"
Slutbleck
Slutbleck är viktiga komponenter i dörrsystem, som fungerar som motpart till dörrlåset och bidrar till att förbättra dörrens säkerhet och stabilitet. De finns i en mängd olika stilar och storlekar för att passa olika typer av dörrar och
Läs mer
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden