RilleRock
Henke87 skrev:
Lite Siemens spc prylar på blocket.

[länk]

[länk]
En från forumet som säljer.

Om jag har motorlås + DAC430 redan, då är det SPC A 210.100 - 2 door expander & SPC K 421.100 - keypad prox som behövs va? Vill kunna använda knappsats utan att det ska gå att kortsluta den utifrån och på så sätt få upp dörren.

KristoferL skrev:
Om jag har motorlås + DAC430 redan, då är det SPC A 210.100 - 2 door expander & SPC K 421.100 - keypad prox som behövs va? Vill kunna använda knappsats utan att det ska gå att kortsluta den utifrån och på så sätt få upp dörren.
Hur hade du tänkt öppna utifrån? Har en Siemens PP500-EM som man kan ha på utsidan. Är digital signal till dörr expandern som gör att man inte kan fiffla med den på utsidan. Man kan öppna antingen via kod eller kod+tagg.
Sen kan man även larma av och på utifrån om man vill det med den.

Ja, det jag vill är att kunna använda kod för att öppna utifrån, trodde det var de grejerna jag skrev :)
Säljer du även PP500-EM?

KristoferL skrev:
Ja, det jag vill är att kunna använda kod för att öppna utifrån, trodde det var de grejerna jag skrev :)
Säljer du även PP500-EM?
Ja. Har skickat pm.

user7 skrev:
Väldigt underligt, samma sak har hänt mig för ungefär en vecka sedan, första gången räckte det med att göra panelen strömlös men nu fungerar inga knappar alls, i övrigt fungerar allt bra. Jag har inte gjort några ändringar alls i systemet i samband med detta och tänkte skicka in den på garantin. Men det var ju olustigt att det hände någon annan nästan precis samtidigt...
Lite sent svar kanske, men efter att jag fått panelen utbytt (trots att garantitiden gått ut) så fungerar den mycket bättre.

Om jag vill använda en knapp (slutning/brytning) som förbikopplare för att larma på och larma av hela min anläggning, hur ställer jag in sektionstyp och attribut??
Jag trodde att jag skulle använda sektionstyp Nyckeltillkoppling men tydligen inte?

Tack på förhand :)

Jag har ju hajat att man använder nyckeltillkoppling som sektionstyp när man ska göra en nyckelförbikoppling och sen kryssar i attribyten grön och röd nyckel.

Men när jag då larmar på (brytning) så kommer sektionen att ligga och varna som öppen sektion.
Och det vill man ju inte. Det ser inte snyggt ut. Hur går jag till väga för att få bort det?
Jag tycker att jag har provat "allt", och manualen är inte så tydlig tycker jag.

Mvh Micke

Hej!

Har en SPC5330.
Såg att kontrollpanelen hade slocknat, och får bland annat att det är fel på säkringen till aux-utgången. Statuslista för en SPC5330 centralapparat med indikering av fel på PSU-enhet och säkring till AUX-utgång. Skärmdump av kontrollpanel för SPC5330 som visar fel på AUX-utgång säkring och kommunikationsfel på expansionsenhet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Hittar ingen information om denna säkring någonstans, någon som kan ge mig ett tips?

Redigerat:
RilleRock
Roffenator skrev:
Hej!

Har en SPC5330.
Såg att kontrollpanelen hade slocknat, och får bland annat att det är fel på säkringen till aux-utgången.[bild][bild]
Hittar ingen information om denna säkring någonstans, någon som kan ge mig ett tips?
Bryt 230v och batteri till central i 30 SEK.
Återkom med resultatet.

• Gilla
varmstro och 1 till
  • Laddar…
RilleRock
mickelinoe skrev:
Jag har ju hajat att man använder nyckeltillkoppling som sektionstyp när man ska göra en nyckelförbikoppling och sen kryssar i attribyten grön och röd nyckel.

Men när jag då larmar på (brytning) så kommer sektionen att ligga och varna som öppen sektion.
Och det vill man ju inte. Det ser inte snyggt ut. Hur går jag till väga för att få bort det?
Jag tycker att jag har provat "allt", och manualen är inte så tydlig tycker jag.

Mvh Micke
Du menar att den visar öppna sektioner?
Går att ändra under konfiguration/system.

Hej!
Exakt.
Men jag vill ju att den ska visa t.ex om en dörr är öppen, men just en förbikopplarsektion vill jag ju inte ha nån varning på för den ska ju vara öppen eller stängd utan att det är något fel. :(

Så här

Skärmdump av ett säkerhetssystem med olika zoner och indikatorer för larmstatus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.