Ja, belysningen går att konfigurera.

• Gilla
mtak
  • Laddar…
Hej!

Jag har haft lite problem med mitt GSM-modem, nu senast Fel: E91, Fault: Busy Response Timeout. Tidigare har jag haft: "Fel: Ingen respons [E90]" och däremellan en hel del "PPP misslyckades".

Nu senaste så inaktiverade och aktiverade modemet igen, då kom det igång men jag fick:

Återställning av moderfel, OK
Modem Timeout, Vilolägestimer har löpt ut. Modem reset.
Modemfel, Fel: Upptaget svarstimeout
Modem Timeout, Vilolägestimer har löpt ut. Modem reset.

Jag har till och från låg mottagning (3), men bör jag få sådana fel även om jag tappade täckningen helt? Modemet har mikrokod 3.10 [31Jul14] (Om någon har mikrokoden för enheterna utöver själva centralstationen tag jag gärna den också).

Någon som har några tips?

Så du menar att man använder sig av 2 sirener? En som används vid larm och den andra enbart för ding-dong?
Och menar du att de båda sirenerna skall kopplas samman?

RilleRock
KristianO skrev:
Så du menar att man använder sig av 2 sirener? En som används vid larm och den andra enbart för ding-dong?
Och menar du att de båda sirenerna skall kopplas samman?
2 st olika sirener blir bäst som går till varsin utgång.
En för larm en för ding dong med olika karaktär på ljud.

Nödlösning från 2 utgångar till samma siren.
En för larm en för ding dong med samma karaktär på ljud.

Har klickat runt en massa i centralen i ett försök att få den att skicka SMS på en konfigurerad händelse. Som jag ser det är det inte möjligt, något som är av annan åsikt?

Vill bara lägga en blänkare till alla som säger att SPC 4320 inte klarar trådlöst. Jag kör nu 10st trådläsa magnetkontakter mot en Si-way (ext-antenn) i centralen i en 200kvm stor trävilla. Alla kontakter har 8-9 i signalstyrka. Visst jag kommer få byta batteri någon gång varannat år. Men det är skönt ibland att slippa dra kabel.

• Gilla
Kingen99Kingen och 2 till
  • Laddar…
Det är väl främst den modulen man sätter i MAP som inte är så bra....

RilleRock
Man måste ju välja antenn efter förutsättningarna och inte efter priset.

• Gilla
goerana och 1 till
  • Laddar…
Kopplade precis in fiber istället för ADSL. Använder samma router men jag kommer inte åt webgränssnittet på mitt SPC längre. Vad måste jag göra för inställningar? Fiber från Telia, router Asus RT66AC .

Då jag tillåter "snabb funktioner" för att aktivera fullt larm samt dellarm A/B utan kod så vill jag ändå kunna se ev- öppna sektioner. Har du aktiverat "Visa öppna sektioner" under "System/Systemegenskaper" men det vill ändå inte visa något.
Vid en ev. öppen sektion så visar bara MAPen "Tvångstillkoppla?"

Använder MAP K521

RilleRock
Vespa skrev:
Kopplade precis in fiber istället för ADSL. Använder samma router men jag kommer inte åt webgränssnittet på mitt SPC längre. Vad måste jag göra för inställningar? Fiber från Telia, router Asus RT66AC .
Kolla IP-adressen i map eller router ifall du blivit tilldelad ny.

RilleRock
KristianO skrev:
Då jag tillåter "snabb funktioner" för att aktivera fullt larm samt dellarm A/B utan kod så vill jag ändå kunna se ev- öppna sektioner. Har du aktiverat "Visa öppna sektioner" under "System/Systemegenskaper" men det vill ändå inte visa något.
Vid en ev. öppen sektion så visar bara MAPen "Tvångstillkoppla?"

Använder MAP K521
"Visa öppna sektioner" visar/vandrar mellan de ev öppna sektionerna i frånkopplat läge.
Alltså man får titta på map innan om där är några öppna innan man tillkopplar med funktionsknapparna.

Vill även förtydliga för andra som läser att hade man användt pinkod hade man fått upp direkt ev sektion som behöver frånkopplas.

Tack! Men det är just det som är lite av problemet. För det gör det inte. Ser ingen skillnad i mapen. Jag ser bara direkttillkoplingslägena. Inget om öppna sektioner, först när jag försöker aktivera deltillkoppling eller fullt larm som den säger "Tvångstillkoppla?". IMG_1740.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

RilleRock skrev:
Ny IP-adress, men den gamla kvar i MAP. Hur ändrar jag detta?

RilleRock skrev:
Ny IP-adress, men den gamla kvar i MAP. Hur ändrar jag detta?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.