Tjenare
Får väl först och främst tacka för alla trevliga inlägg, har gett idéer, lite tips på lösningar mm. och det är alltid uppskattat.
Så till frågan:
Någon som har mekat SNMP med SPC-larmet?
Dels hade det varit praktiskt med en MIB-fil med rätt SNMP-traps så man slipper laborera fram allt och dels får jag väl erkänna att jag inte ens är säker på att SPC verkligen reagerar/skickar SNMP broadcasts...

Och vad är ENMP för något? Kan det vara mer intressant kanske?

/K

Vi har en testuppsättning med SPC5320 <xbus> SPCA210 <26 bits wiegand / A2> PP 500 EM och några EM 4102-brickor men vi lyckas antingen inte begripa vad som är fel eller möjligen hur man får in passerbrickor i systemet.

Accessloggen säger
"Invalid format
EM4102 <SIFFROR>
Entry denied, Invalid card format"

<SIFFROR> ovan är ingen av siffrorna som står på brickan (det finns fyra uppsättningar)

Hur fungerar det här egentligen?

F
klintan73 skrev:
Tjenare
Får väl först och främst tacka för alla trevliga inlägg, har gett idéer, lite tips på lösningar mm. och det är alltid uppskattat.
Så till frågan:
Någon som har mekat SNMP med SPC-larmet?
Dels hade det varit praktiskt med en MIB-fil med rätt SNMP-traps så man slipper laborera fram allt och dels får jag väl erkänna att jag inte ens är säker på att SPC verkligen reagerar/skickar SNMP broadcasts...

Och vad är ENMP för något? Kan det vara mer intressant kanske?

/K
Jag har testat med SNMP, men eftersom jag inte kan det alls egentligen så var det enda jag lyckades få ut av det larmets ip-adress. Den visste jag redan så jag lade ner projektet igen...

Firmware till SPC 5320

Någon som vet vart man får tag på senaste firmware till Siemens SPC 5320?
Ser att jag inte har det nya gränssnittet för SPC Connect.

Välkommen till forumet! Du är dock till och med värre än mig på att kolla lite i tråden. Blada tillbaka en sida så hittar du info.

Såg den men uppfattade det som att det bara var för 4000 serien. Har fått tag på den nu. Tack.

Hej,

har precis fått en uppdatering till Android version av SPC Connect, v1.2.0#20. Är det någon som har release note till det? I Google play står bara att de har ändrat logo och fixat minor bugs.

Italiese skrev:
Hej,

har precis fått en uppdatering till Android version av SPC Connect, v1.2.0#20. Är det någon som har release note till det? I Google play står bara att de har ändrat logo och fixat minor bugs.
Det är enligt uppgift enbart en "rebranding" från Siemens till Vanderbilt utan några funktionsändringar.

RilleRock
fiskbuggaren skrev:
Vi har en testuppsättning med SPC5320 <xbus> SPCA210 <26 bits wiegand / A2> PP 500 EM och några EM 4102-brickor men vi lyckas antingen inte begripa vad som är fel eller möjligen hur man får in passerbrickor i systemet.

Accessloggen säger
"Invalid format
EM4102 <SIFFROR>
Entry denied, Invalid card format"

<SIFFROR> ovan är ingen av siffrorna som står på brickan (det finns fyra uppsättningar)

Hur fungerar det här egentligen?
Man får ändra protokollet i kortläsaren, var ett bra tag sedan jag gjorde det så kommer inte ihåg vilket det var men A2,A3 eller A4.
Men kan kolla på måndag om du inte får rätt på det.

RilleRock skrev:
Men kan kolla på måndag om du inte får rätt på det.
Provade. Samma fel. Gick igenom kablaget igen och hittade en sladd som hoppat ur (!)

Dumstrut på, men jag tycker inte att felmeddelandet var det mest rättvisande jag skulle kunna tänka mig.

Nu lyckas jag få dörrläsaren att släppa in mig.

Använder du pp500 bara för inpassage eller även för att slå av och på larmet?

fiskbuggaren skrev:
Provade. Samma fel. Gick igenom kablaget igen och hittade en sladd som hoppat ur (!)

Dumstrut på, men jag tycker inte att felmeddelandet var det mest rättvisande jag skulle kunna tänka mig.

Nu lyckas jag få dörrläsaren att släppa in mig.

Använder du pp500 bara för inpassage eller även för att slå av och på larmet?
Håller på med lite samma grej och samma frågor!

Jag kommer antagligen att ha en Bewator RB9160 som knappsats, men PP500 är det inte bara att slå sönder den och koppla ihop trådarna så öppnas dörren eller är den säker att ha?
Kan erkänna att jag inte är någon expert på dessa så ni får ursäkta ev. dumma frågor :)

Jag har också funderat på om man bara ska öppna dörren med knappsatsen och sedan stänger man av larmet med knappsatsen innaför dörren, på så sätt så går larmet även om de lyckas knappa sig in på nåt sätt ... Eller tänker jag fel ...

Ny här tänkte kolla intresset på mitt spc som bara ligger å samlar damm
SPC 5330 1st
SPC P332 1st
SPC K420 3st
SPC N310 1st
Batteriet på 17Ah är dött pga legat för länge men 7Ah till P332 är i bra kondition
Säljes helst komplett

B
Vad hade du tänkt dig? Ev intresserad

Jag är också intresserad.
/gunric

Sålt på 15min..

• Gilla
gunric och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.