1 014 473 läst ·
5 317 svar
1014k läst
5,3k svar
Larminstallation Siemens SPC, LARMSKOLA!?
Uppdatering om mitt SPC4320 trådlösa larm som varit inkopplat ~2 månader.
Vid tillkoppling via tag kan jag tvinga larmet att bortkoppla de detektorer som ger upphov till tillkopplingsfel.
Går jag sedan in i SPC Connect kan jag direkt ta bort bortkopplingarna och larmet är igång. Konstigt, men sant.
Det går inte göra tillkoppling via fjärrkontroll om det finns ett tillkopplingsfel, bara via tag, synd!
Tycker också att känsligheten på detektorerna är sådär, kan bero på min inställning också....
Men dioden i detektorn blinkar inte alltid när man rör sig i rummet. Använder ADM-I12WI deckare tror dessa främst är lämpade för Sintony och inte SPC, därav alla tillkopplingsfel?
Någon annan här som kör SPC trådlöst som har liknande problem som jag? Funderar på att konsultera den lokala larmfirman för felsökning eftersom dom säljer SPC också...
Vid tillkoppling via tag kan jag tvinga larmet att bortkoppla de detektorer som ger upphov till tillkopplingsfel.
Går jag sedan in i SPC Connect kan jag direkt ta bort bortkopplingarna och larmet är igång. Konstigt, men sant.
Det går inte göra tillkoppling via fjärrkontroll om det finns ett tillkopplingsfel, bara via tag, synd!
Tycker också att känsligheten på detektorerna är sådär, kan bero på min inställning också....
Men dioden i detektorn blinkar inte alltid när man rör sig i rummet. Använder ADM-I12WI deckare tror dessa främst är lämpade för Sintony och inte SPC, därav alla tillkopplingsfel?
Någon annan här som kör SPC trådlöst som har liknande problem som jag? Funderar på att konsultera den lokala larmfirman för felsökning eftersom dom säljer SPC också...
Dioden, alltså detektorn, går väl på sparlåga efter att du nytt rört dig i rummet. För att spara på batteriet. Annars skulle den registrera rörelse hela tiden vilket skulle göra att batteriet inte skulle orka då länge.
Har en MAP K520 som jag tycker har extremt dåliga "knappar", med andra ord den tar väldigt dåligt. Får ibland trycka flera gånger för att den skall reagera. Någon mer med samma erfarenhet?
Går det att ställa känsligheten på touchen? Har inte hittat någon inställning för det, men någon här kanske känner till?
Går det att ställa känsligheten på touchen? Har inte hittat någon inställning för det, men någon här kanske känner till?
Men varför har du tillkopplingsfel och vilka tillkopplingsfel har du?Vespa skrev:Uppdatering om mitt SPC4320 trådlösa larm som varit inkopplat ~2 månader.
Alla trådlösa detektorer stänger generellt ner 2-3min efter larmreläet blivit aktiverat för att spara batteri.
Ja du, RilleRock om jag det visste.
Står så här om jag tittar just nu
Två sektioner larmar och hindrar tillkoppling. Via MAP kan jag då välja vid tillkoppling att bortkoppla dessa två sektioner och gå in i SPC Connect och "ta bort bortkoppling"
Men exakt vad som är fel hittar jag ingenstans att utläsa.
Du får gärna komma hit och pilla om du vill
Står så här om jag tittar just nu
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Två sektioner larmar och hindrar tillkoppling. Via MAP kan jag då välja vid tillkoppling att bortkoppla dessa två sektioner och gå in i SPC Connect och "ta bort bortkoppling"
Men exakt vad som är fel hittar jag ingenstans att utläsa.
Du får gärna komma hit och pilla om du vill
@goerana: Jo det står RF JAM, och har gjort så sedan dag 1 vid installation. Vet ej hur det påverkar systemet eller hur jag blir av med det. Hjälp mottages tacksamt.
@RilleRock: Hittar inte exakt det du beskriver, har följande val:
@RilleRock: Hittar inte exakt det du beskriver, har följande val:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Det verkar fungera! Går larma på/av varje gång utan konstigheter. Men vad är det som är ändrat egentligen?
Förstår mig inte på den förklarande texten och vad du menar RilleRock att jag får laborera utifrån det?
Förstår mig inte på den förklarande texten och vad du menar RilleRock att jag får laborera utifrån det?
Nu har du ju stängt av felindikering helt på om en detektor har tappat kontakt eller har signalstyrka 0.Vespa skrev:
Hade inte jag tyckt vart så bra därför hade jag höjt gränserna för att se vad som hade fungerat.
Börjat med att kryssa ur filter för att se om någon enhet under dygnet får 0 i signalsyrka och sedan agerat utifrån det.
Därefter tweakat övervakningstiden i de 2 sista parametrarna tills det fungerat tillfredställande utan felindikeringar.