63 919 läst ·
148 svar
64k läst
148 svar
Larmfrågor för ett Siemens SPC 4320 - systembygge
Hej Göran! Tack för ditt förslag men det löste inte mitt problem det heller.
Under FlexC status står det Initierar bara.
Manuellt test fungerar inte heller, står misslyckades och DNS IP adress fel
ATP kategori är default Kat3 Ethernet.
Under FlexC status står det Initierar bara.
Manuellt test fungerar inte heller, står misslyckades och DNS IP adress fel
ATP kategori är default Kat3 Ethernet.
Funderar på om det möjligen är fel i router inställningarna istället!? Har en Thomson TG789VN, och har gjort port forwarding till port 443. Protokoll UDP och TCP.
Mina misstankar grundar sig på att jag kommer åt centralen på mitt lokala nätverk, men verkar inte få accessoar externt. Men där är inte så många inställningsmöjligheter? Brandväggen som spökar? Men jag ser inte hur jag kan öppna brandväggen för ett särskilt program eller spel...
Har heller inte lagt in MAC-adressen någonstans, för vet inte vart den skall in.
Mina misstankar grundar sig på att jag kommer åt centralen på mitt lokala nätverk, men verkar inte få accessoar externt. Men där är inte så många inställningsmöjligheter? Brandväggen som spökar? Men jag ser inte hur jag kan öppna brandväggen för ett särskilt program eller spel...
Har heller inte lagt in MAC-adressen någonstans, för vet inte vart den skall in.
Redigerat:
För SPC connect behöver du inte sätta upp portforwarding, det räcker att panelen kan öppna en förbindelse ut till internet. Eftersom du får DNS fel så verkar det som du fortfarande har problem med nätverksinställningarna.
F
fredrik.johansson
Husägare
· Skåne
· 1 770 inlägg
fredrik.johansson
Husägare
- Skåne
- 1 770 inlägg
Har du fyllt i gateway-ip? Ska vara adressen till din router, annars vet inte larmet vart frågor utanför ditt interna nät ska skickas. DNS kan ställas till samma adress, alt googles 8.8.8.8.
Du kan se vad du fick för ip via DHCP i mappen.
Komunikation - Ethernet-Port - IP-Port.
Logga in med den nya IPn.
Jag hade problem med att Spc-Connect var offline hela tiden också.
Det jag gjorde var att aktivera DHCP, ta bort alla portforwarding jag hade gjort i routern, Logga in på Spcconnect.com och resetta krypteringsnyckeln, om allt är ok då så får du en grön text som sager att resetten fungerade. Först då kunde jag lägga till min panel.
Komunikation - Ethernet-Port - IP-Port.
Logga in med den nya IPn.
Jag hade problem med att Spc-Connect var offline hela tiden också.
Det jag gjorde var att aktivera DHCP, ta bort alla portforwarding jag hade gjort i routern, Logga in på Spcconnect.com och resetta krypteringsnyckeln, om allt är ok då så får du en grön text som sager att resetten fungerade. Först då kunde jag lägga till min panel.
3.6 från 2014-11-28 är den senaste jag hittade.foogy skrev:
https://www.dropbox.com/s/em59rtwso78a9eb/Spc42xx43xx52xx53xx63xxv3.6_248_01_se.pdf?dl=0