Hej Göran! Tack för ditt förslag men det löste inte mitt problem det heller.
Under FlexC status står det Initierar bara.
Manuellt test fungerar inte heller, står misslyckades och DNS IP adress fel
ATP kategori är default Kat3 Ethernet.

Funderar på om det möjligen är fel i router inställningarna istället!? Har en Thomson TG789VN, och har gjort port forwarding till port 443. Protokoll UDP och TCP.
Mina misstankar grundar sig på att jag kommer åt centralen på mitt lokala nätverk, men verkar inte få accessoar externt. Men där är inte så många inställningsmöjligheter? Brandväggen som spökar? Men jag ser inte hur jag kan öppna brandväggen för ett särskilt program eller spel...

Har heller inte lagt in MAC-adressen någonstans, för vet inte vart den skall in.

Redigerat:
För SPC connect behöver du inte sätta upp portforwarding, det räcker att panelen kan öppna en förbindelse ut till internet. Eftersom du får DNS fel så verkar det som du fortfarande har problem med nätverksinställningarna.

F
Har du fyllt i gateway-ip? Ska vara adressen till din router, annars vet inte larmet vart frågor utanför ditt interna nät ska skickas. DNS kan ställas till samma adress, alt googles 8.8.8.8.

RilleRock
Vespa skrev:
Hej Göran! Tack för ditt förslag men det löste inte mitt problem det heller.
Under FlexC status står det Initierar bara.
Manuellt test fungerar inte heller, står misslyckades och DNS IP adress fel
ATP kategori är default Kat3 Ethernet.
Kör centralen i DHCP sen hittar den själv ut.

Tack för era svar, men jag förstår inte DHCP...vart gör jag den inställningen?

RilleRock
Vespa skrev:
Tack för era svar, men jag förstår inte DHCP...vart gör jag den inställningen?
Under Kommunikationer / Ethernet / Aktivera DHCP

Via map eller webgränssnittet som installatör.

Satte igång DHCP men nu kommer jag inte åt centralen längre på 192.168.1.100

Du kan se vad du fick för ip via DHCP i mappen.
Komunikation - Ethernet-Port - IP-Port.

Logga in med den nya IPn.

Jag hade problem med att Spc-Connect var offline hela tiden också.
Det jag gjorde var att aktivera DHCP, ta bort alla portforwarding jag hade gjort i routern, Logga in på Spcconnect.com och resetta krypteringsnyckeln, om allt är ok då så får du en grön text som sager att resetten fungerade. Först då kunde jag lägga till min panel.

Jaaaaaa!!!
Wakkashi: Tack så jättemycket. Nu fungerar det att logga in och även appen fungerar. TACK!!!

Vad betyder RF JAM under varningar och information i statusen? Något fel på SiWay modulen? Den läser nämligen inte in detektorer...

Jag lyckas få in mina trådlösa MK via MAP. Men detektorerna hoppar inte in som MK gör.
Detektorer är ADM-I12W1, någon som upplevt samma problem?

RilleRock skrev:
Kunde inte editera mitt förra inlägg men här kommer komplett 3.6.5

[länk]
Någon som har manualen/manualerna till 3.6.5? Den manual till 4320 som jag hittat på nätet är från 2011.

SPC Connect strular...kan inte larma på/av men kan kolla loggarna. Får felmeddelande: Skicka in värde misslyckades (ERROR: Blocked)
Någon som har en lösning?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.