Se upp. RilleRocks version 3.6.0 sabbar oåterkallerligen alla centraler som saknar ethernet (SPC 42XX, 52XX)
Rätt version är 3.6.5

Hur uppdaterar ni? Kör till 99% Ipad, men där går det inte att ladda ner filer. Försökte komma åt centralen via Explorer, Chrome och Mozilla men får SSL-certifikat problem. Sista utvägen att regga på SPC Connect och uppdatera då?

Undertiden har centralen börjat skicka SMS ändå?! Konstigt, för centralen har version 3.6.5 som andersah skriver och modemet 3.08. Det borde inte fungera, men det gör det nu?? Fattar nada!

RilleRock
RilleRock
Vespa skrev:
Hur uppdaterar ni? Kör till 99% Ipad, men där går det inte att ladda ner filer. Försökte komma åt centralen via Explorer, Chrome och Mozilla men får SSL-certifikat problem. Sista utvägen att regga på SPC Connect och uppdatera då?

Undertiden har centralen börjat skicka SMS ändå?! Konstigt, för centralen har version 3.6.5 som andersah skriver och modemet 3.08. Det borde inte fungera, men det gör det nu?? Fattar nada!
De går inte via ipad.

Läs igenom denna hur du tillåter SSL för de olika webläsarna.
https://www.dropbox.com/s/rw2g1i0l6nvgg48/SSL Technical Note v2.0 Markup.pdf?dl=0

Försökte nu uppdatera centralen men får följande felmeddelande: Manufacturer access required for Firmware operations
Lyckades dock uppdatera språkfilen.
Versionen i min central är 3.4.5 just nu.

Läste att jag måste bevilja åtkomst för installatör i MAP för att kunna uppdatera. Men jag har knappat i menyerna så det bara snurrar, hittar inte detta alternativ någonstans. Går detta bara att göra via menyerna i MAP?

RilleRock
Vespa skrev:
Läste att jag måste bevilja åtkomst för installatör i MAP för att kunna uppdatera. Men jag har knappat i menyerna så det bara snurrar, hittar inte detta alternativ någonstans. Går detta bara att göra via menyerna i MAP?
Du får logga in som admin och under meny "åtkomst" hittar du tillverkarläge.

RilleRock
Vespa skrev:
Försökte nu uppdatera centralen men får följande felmeddelande: Manufacturer access required for Firmware operations
Lyckades dock uppdatera språkfilen.
Versionen i min central är 3.4.5 just nu.
När du startar spc pro klicka i den svenska flaggan innan du loggar in så får du spc pro på svenska.

OK, har inte testat SPC Pro alls ännu, trodde det gick via https://ip
Men logga in som admin har jag inte testat heller, vet ej hur jag gör det faktiskt:x
Är det via web eller pro?

Framgång, jag lyckades faktiskt klura ut hur jag uppdaterade centralen, modemet samt MAP. Det var inte helt enkelt att förstå, men det gick.
Så nu ser gränssnittet lite annorlunda ut :)

• Gilla
sturebyfarbrorn
  • Laddar…
Nu över till nästa fråga...
Försöker regga upp mig på SPC Connect appen. Vad skall jag fylla i under följande rubriker?
Objektsnamn
Reg.ID
Panel username
Panel lösenord

Sorry för många frågor...men är man nybörjare så är man...

Efter en snabb Googling idag hittade jag en manual för Appen. Skall nog lösa sig det med!

Lyckas inte lägga till en panel i SPC Connect appen. Falerar hela tiden på ATS id. Har hittat rätt ATS id, men appen godkänner inte att lägga till panelen. Kommer bara upp: ERROR Invalid Id.

Under Flex C status hittar jag följande ATS Status: FEL

Redigerat:
Ingen som vet vad som är fel? Nu blev jag lockad från Spcconnect.com också för att ha försökt för många gånger: Your account has been locked out....

Varken appen eller spcconnect.com vill godkänna mitt ATS id.
Har även provat att reset encryption key för att försöka få centralen att snacka, men icke. Har också webaccess för min user. Så något lirar inte som det skall.

Hej Vespa!
Ditt problem kan möjligtvis beror på att du inte når molntjänsten från SPC-centralen. Har du kollat dina inställningar under Kommunikationer->Ethernet?

Ett vanligt nätverksproblem är att DNS-uppslagningen inte funkar. Du kan testa detta genom att byta ut url:en till spcconnet i fältet "RCT URL eller IP Adress" mot IP-adressen 194.132.254.184

//Göran.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.