Ett av Sveriges mest anmälda hemlarm-företag granskas nu av Konsumentverket efter att hundratals husägare protesterat mot bolagets försäljningsmetoder.

Du kan läsa artikeln här: Larmbolag granskas efter mängder av klagomål

Bra👍 Har haft dom nötterna på besök några gånger sista åren. Dom är fruktansvärt otrevliga, påstridiga, dumma och lite roliga att driva med om man är på det humöret.

• Gilla
kashieda
  • Laddar…
Hos oss ignorerade deras säljare alla våra etiketter för ett annat bolag. De frågade min fru om hennes föräldrar är hemma (vi är i medelåldern) och hon lämnade över till mig. Upprepade gånger nej nej nej, köper inget vid dörren, osv. Blev till sist tvungen att stänga dörren mitt i prat.

• Gilla
Solhemsgatan och 1 till
  • Laddar…
slothy slothy skrev:
Hos oss ignorerade deras säljare alla våra etiketter för ett annat bolag. De frågade min fru om hennes föräldrar är hemma (vi är i medelåldern) och hon lämnade över till mig. Upprepade gånger nej nej nej, köper inget vid dörren, osv. Blev till sist tvungen att stänga dörren mitt i prat.
Jag undrar vad det är för utbildning dom går innan försäljning?

Så här kan det låta vid deras besök
Jag ska inte köpa något, så du behöver inte lägga din tid på mig.
Jag säljer ingenting.
Jaha, så du menar att ni skänker bort era produkter gratis.
Ja du får dekal gratis att sätta vi dörren.
Okej, men vad ska jag med den till?
Vi installera ett larm till dig.
Men då kostar ju larmet något.
Nä, larmdosan är gratis.
Okej, men sen måste jag betala en månadsavgift.
Jo det måste du.
Men du sade ju just att ni inte säljer något
Och så vidare.......

Farstatjej90
"Hej jag jobbar själv med larminstallation så jag har allt klart, du får gå vidare, lycka till!"

Detta svar har hittills fungerat i 100% av fallen. Dom har bara sagt Jaha och gått...

• Gilla
Workingclasshero och 1 till
  • Laddar…
Solhemsgatan Solhemsgatan skrev:
Jag undrar vad det är för utbildning dom går innan försäljning?
Antagligen samma som de som sålde lotter åt sossarna - ett nej är oväsentligt, allt annat än att de slänger på luren i örat på en är grönt ljus att fortsätta. Funkar nog på många äldre.

• Gilla
Solhemsgatan
  • Laddar…
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
"Hej jag jobbar själv med larminstallation så jag har allt klart, du får gå vidare, lycka till!"

Detta svar har hittills fungerat i 100% av fallen. Dom har bara sagt Jaha och gått...
Jag hade en säljare från Verisure som hade mage att fråga om mitt larm var aktivt. Trevligt fram tills dess.

• Ledsen
  • Wow
Solhemsgatan och 1 till
  • Laddar…
Farstatjej90
slothy slothy skrev:
Jag hade en säljare från Verisure som hade mage att fråga om mitt larm var aktivt. Trevligt fram tills dess.
Alla eventuella följdfrågor besvaras med att man inte diskuterar säkerhetsfrågor...

Tillägg: men jag har aldrig fått följdfrågor på mitt förslag. Sen installerade jag grind så nu kommer dom inte in på tomten. Problem solved...

slothy slothy skrev:
Antagligen samma som de som sålde lotter åt sossarna - ett nej är oväsentligt, allt annat än att de slänger på luren i örat på en är grönt ljus att fortsätta. Funkar nog på många äldre.
Tyvärr blir många äldre lurade

• Ledsen
Jansson69
  • Laddar…
S
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:

Kör alltid med det eftersom det är sant, men ett par gånger har dom ställt den lustiga frågan "men du har ju inget larm på dörren". Då blir man o småskratta litegrann :D

S SueCia skrev:
Kör alltid med det eftersom det är sant, men ett par gånger har dom ställt den lustiga frågan "men du har ju inget larm på dörren". Då blir man o småskratta litegrann :D
Då svarar man att man har tryckkänsliga plattor under trädgårdsgången och de signalerade besök långt innan de var framme vid dörren.

"Jag ser att ni inte har larm idag" Då har jag lyckats bra med installationen. Tack och adjö.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.