@
M mattoys skrev:
Det är ju ett värdelöst larm om det tillåts tappar kontakten med detektorerna utan att larmet går, då är de ju bara att använda en störsändare och sedan traska in.

Fast med kabel borde installationskostnaden stiga rätt mycket, och dessutom väldigt få husägare som vill ha kablar som går överallt. Så segmentet med larm som ansluts med kabel för hemmabruk är nog ganska smalt.
Beror på förutsättningarna. Kör själv ett hybridlarm med detektorer på kabel eller trådlöst. Det tror jag är bäst om man har förutsättningar att dra kabel till vissa ställen på ett snyggt (läs dolt) sätt.

tommib
Inga problem med trådat larm, man måste bara tänka till lite mer. Jag har det och har löpande när jag renoverat fällt in kablaget så nu är nästan allt helt dolt. Bygger man nytt är det busenkelt. En uppgradering av larmet är likaledes enkel, man byter centralapparat och manöverpaneler, alla detektorer kan sitta kvar där de sitter.

I TS fall var det också bara ett rum som skulle larmas, då blir det ju väldigt enkelt. Samtidigt förstår jag inte riktigt hur det ska fungera på ett vettigt sätt men det är inte något jag kan i detalj.

Ja det här var inte så lätt har fått ett pris på 110+ samt 2 som inte hjälper privatpersoner
Alla tips är välkomna

Exakt hur lägger du fram uppgifterna när du begär offert?

Demmpa Demmpa skrev:
Exakt hur lägger du fram uppgifterna när du begär offert?
skickar ritning på bostaden och märker upp rummet som ska larmas

Tack för alla tips har gett upp ingen firma som vill hjälpa en privatperson utan att det kostar 120+

Ok.
Men då har vi i alla fall en uppskattad prisbild för en sådan installation, kan ju alltid vara en erfarenhet att ta med sig.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.