Larmet utlöst. "Överhettningstermostat utlöst, Nollställ termostaten (se velledeleg), " HUR GÖR MAN DET?
DEN MANUELLA RESETKNAPPEN TRASIG. JAG KOMMER INTE VIDARE. ENHETEN STÅR NU PÅ "STOPP".
FÖRSLAG?
Björn i Huddinge

B bnr42 skrev:
Larmet utlöst. "Överhettningstermostat utlöst, Nollställ termostaten (se velledeleg), " HUR GÖR MAN DET?
DEN MANUELLA RESETKNAPPEN TRASIG. JAG KOMMER INTE VIDARE. ENHETEN STÅR NU PÅ "STOPP".
FÖRSLAG?
Björn i Huddinge
Borde väl gå att gå in i meny och sätta värmeelement i off läge tills den är reparerad

B bnr42 skrev:
FÖRSLAG?
Björn i Huddinge
Den bästa lösningen är ny överhettningstermostat.

Alternativ som kräver lite kunskap och insikt, och du blir utan värmare i aggregat.
Kopplat bort överhettningstermostat från ingång på kretskort och bygla signal.
I detta fall MÅSTE kablar till värmare kopplas bort annars har du risk för brand/kortslutning.

Men första frågan bör vara varför har överhettnings löst?
Igensatta filter?
För lågt luftflöde, är aggregat kört på MIN?
För hög inställning börvärde temperatur?
Fel på styrning så värmare går alltid, trasigt relä/triac eller liknande?

Det var rotorremmen som var av och resetknappen trasig. Jag har beställt ny rem och termostat. Så får vi se om jag klarar att byta detta? "Rotorhuset" sitter hårt. Hur sitter det fast?
/Björn

• Ventilationssystem med exponerade kablar och filterinsats, visar enhetens inre komponenter och teknik.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.