Har varit nere i krypgrunden på ett jobb där jag skurit upp vindskyddet och behöver nu laga/lappa för att isoleringen hänger lite fritt nu.

Såg att man kunde köpa en rulle för dryga tusenlappen (25m), men känns ovärt då jag bara behöver max 1kvm. Finns det något annat man kan köpa och använda?
 
Kan du inte bara tejpa ihop det gamla vindskyddet med T-flex, Sealflex eller liknande?
 
F fribygg skrev:
Kan du inte bara tejpa ihop det gamla vindskyddet med T-flex, Sealflex eller liknande?
Nej, det delar är bortrivet. Är det ett måste att ha nån typ av vindskydd?
 
Jag förutsätter att du har en vanl kåk och inget passivhus som måste vara jättetätt. Det är nog bra att ha nått som håller isoleringen, men inte skulle jag köpa en helrulle Windy för att täcka en m2 av bjälklaget i krypgrunden. Du kanske kan skruva en skiva asfaboard, osb eller så underifrån eller fråga nån granne om det finns en stump vindväv över i grannskapet?
 
  • Gilla
martyyyyy
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.