85 697 läst ·
467 svar
86k läst
467 svar
Länsförsäkringar kidnappat mina pengar (clickbait)
Det vill nog ingen tala om, men det var väl liknande påtryckningar som när tre svenskar blev dömda i svensk domstol för medhjälp till upphovsrättsbrott utan att något huvudbrott påvisades.Bo.Siltberg skrev:
Hot om handelssanktioner.
Banken bryr sig inte så mycket om vart pengarna går utan var du fick dem ifrån, men det blir lite väl mycket jobb för dem om de ska ringa och fråga dig varje gång det kommer in pengar till ditt konto.U Uffe-Nacka skrev:
Jag undrar om det hade tagit dem så mycket som 15 minuter att automatiskt gå igenom alla transaktioner till ditt konto för att försöka hitta nåt skumt.
Jag blev förhörd om var mina pengar kom ifrån när jag vill höja swischgränsen tillfälligt. Nästa gång jag får en sådan fråga ska jag uppmana banktjänstemannen att se efter i mina kontotransaktioner.
Ok så han tog ut en halv miljon kronor i sedlar strax före? Jo tjenaRkarlsson skrev:Så är det givetvis. Det var dock inga problem för nån i släkten att sätta in deras fars halva miljon i sedlar. Gamla människor litade inte på banken förr. Men de fick faktiskt sätta in de då de kunde se att han faktiskt gjort ett uttag på samma summa innan.
Lite omständigt med att räkna möjligtvis men fullt möjligt.
Ofta vet arvingarna om det handlar om svarta pengar, då sätter man inte in allt i en klumpsumma.
Länsförsäkringar är kundägt. Då och då är det val till LFs fullmäktige (eller vad det heter; ett sådant per länsbolag). Som LF-kund har man antagligen större chans att påverka bolaget den vägen än genom riksdagsval.F FGLIN skrev:
Att Bonnesen eventuellt har försökt mörka att Swedbank kände till penningtvätt i utländskt dotterbolag för 10-15 år skall alltså tas som bevis på att i Sverige så kan(citat från skribenten jag svarade)P pmd skrev:
” de kriminella kan fortsätta tvätta sina pengar utan större problem. (Hänvisning till bla till Swedbank och dess åtalade VD, Nordea mfl)”
Knappast va..?🤔
Ja. Tro du vad du vill. Men barnen insistera på att man inte har så mycket pengar hemma.RoTe skrev:
Att man har så stora problem med sin bank är att man har problem med sig själv helt enkelt. Eller har tabbat sig. Jävligt märkligt att man själv aldrig blivit drabbad.
Nä, precis. Bonnesen har uppenbarligen inte kunnat fortsätta utan problem efter att hon blev avslöjad. Huruvida andra höjdare i Swedbank (och andra banker) har kunnat fortsätta får vi väl se.Z Zodde skrev:Att Bonnesen eventuellt har försökt mörka att Swedbank kände till penningtvätt i utländskt dotterbolag för 10-15 år skall alltså tas som bevis på att i Sverige så kan(citat från skribenten jag svarade)
” de kriminella kan fortsätta tvätta sina pengar utan större problem. (Hänvisning till bla till Swedbank och dess åtalade VD, Nordea mfl)”
Knappast va..?🤔
Den här boken om FSBs infiltration av Swedbank verkar vara intressant.
Vilket kreditkort var det?B BörjeF skrev:
Hur hög var kreditgränsen?
Jo men har man inget annat att komma med kan man ju skriva som dig.RoTe skrev:
Jag följer reglerna. Och för mig funkar det helt och hållet. Ser inget fel med att ifrågasätta var pengar kommer ifrån och varför man skickar stora summor någonstans. Det är så det är idag.