Men det har alltid stått "Content-Type: text/plain; charset="ISO-8859-1"". Detta är inget vi ändrat på. Och det funkar för vissa, t ex mig.

Från datorn funkade dina länkar sulfobus. I den första länken tror användaren att det kan vara Google som har fel på en eller några av sina servrar.

Så här skriver de:

No, as discussed above, it is almost certainly a Google problem. They have bunches of servers so some of them may have the problem while others don't, at any one time, depending on what they happen to be changing within their software at any moment.
https://productforums.google.com/fo...able|sort:date/gmail/qNW_EMott3w/NP3o52QM_-AJ

Det är ingen förändring för mig heller...och från andra forum fungerar länkarna...:rolleyes:

Per Eskilsson skrev:
Men det har alltid stått "Content-Type: text/plain; charset="ISO-8859-1"". Detta är inget vi ändrat på. Och det funkar för vissa, t ex mig.
Ja, det måste vara Google som ändrat något. Det sista mailet jag fått som fungerar är:
Sun, 30 Nov 2014 05:48:52 -0800 (PST)

Sen nästa fungerar inte:
Mon, 1 Dec 2014 00:14:53 -0800 (PST)

När jag jämför dessa två är det exakt samma headers och format på dem.

Jag kollar dock andra mail från t.ex. Astronet.se som också är text/plain och i dem så fungerar länkarna.

Ingen förändring för mig än så länge. Tills det här blir löst så kan man i Chrome lätt öppna länken genom att dubbelklicka alldeles till vänster om URL:en (dvs markera hela raden), och högerklicka och välja "Gå till":

2014-12-08 14_54_27-Nytt i _Länk i bevakningsmail..._ - martin76@gmail.com - Gmail.png

Smart knep! :thumbup: Fungerar lika bra i Safari, fast då får man trippelklicka på/bredvid länkraden så den markeras.

Det är ju faktiskt trippelklick för att markera hela raden (egentligen hela stycket), också i Chrome/Win7, märker jag nu. Ytterligare ett sätt är att installera Text to URL-extensionen.

Johan_A_M
Har samma besvär, använder Gmailappen i min iPad samt i min Androidtelefon. Någon idé om förklaring ännu? Ska vi gissa att det ligger hos Google?

Jag tror inte att det ligger hos Google iom att jag få likadana bevakningsmail från andra forum där fungerande länk finns.

Jag backar på mitt senaste inlägg...felet ligger uppenbarligen hos Google eftersom jag fick ett bevakningsmail från ett forum jag inte hört något från på länge, även detta saknade klickbar länk...

Då är det nog inte så stor chans att detta löser sig i det närmaste rappet...Google brukar inte vara så snabba att fixa den här typen av buggar...

Nu fick jag ett mail med en länk som länkar!

Jag med ! kl 21:31 från "Vad har ni gjort med era hus idag?"

• Gilla
corre
  • Laddar…
Även för mig fungerar det nu! Spännande...undrar om vi någonsin kommer få reda på vad som felade...:)

Tänk vad bra det är när man har fel ibland! :o

Kul att det funkar. Har rapporterat problemet till vår kontakt på Google som säger sig vidarebefordrat mailet till deras Gmailgrupp. Vet inte om det kan ha haft någon effekt. Man kan ju alltid hoppas. :)

• Gilla
corre
  • Laddar…
Bra jobbat hur som helst! :thumbup:

• Gilla
corre
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.