6 946 läst · 2 svar
7k läst
2 svar
Långt kommet stenhusbygge
Hej
Efter att ha fått tagit del av alla oerhört värdefulla erfarenheter tänkte jag ge det lilla jag kan ge tillbaka...
vi har under vintern byggt ett hus i lättbetong, H+H med H-fönstret i Lysekil som fönsterlev.
Huset bygger på ritningar från Stenhusarkitekten/Antracithus.
Se mer på villaansgarsliden.blogspot.com
/Magnus
Efter att ha fått tagit del av alla oerhört värdefulla erfarenheter tänkte jag ge det lilla jag kan ge tillbaka...
vi har under vintern byggt ett hus i lättbetong, H+H med H-fönstret i Lysekil som fönsterlev.
Huset bygger på ritningar från Stenhusarkitekten/Antracithus.
Se mer på villaansgarsliden.blogspot.com
/Magnus
Ser ut att bli ett kanonfint hus. Vi är sugna på att bygga ett nytt hus och då är Stenhusarkitekten en av kandidaterna för att rita/projektera det hel.
Hur tycker du sammarbetet med dem har fungerat? Har de tipsat om hantverkarna som uppför huset eller har ni hittat dem själva?
Hur mycket är Stenhusarkitekten involverade under byggtiden (tänkte på kontroll etc).
En sissta fråga som du kanske inte vill svara på men har du lust att ge en uppskattning på kvm priset exkl tomt etc, alltså bara för själva huset?
Hur tycker du sammarbetet med dem har fungerat? Har de tipsat om hantverkarna som uppför huset eller har ni hittat dem själva?
Hur mycket är Stenhusarkitekten involverade under byggtiden (tänkte på kontroll etc).
En sissta fråga som du kanske inte vill svara på men har du lust att ge en uppskattning på kvm priset exkl tomt etc, alltså bara för själva huset?
Hej!
Är du nöjd med http://www.stenhusarkitekten.se/ ?
Tänkte köpa ett hus från dem (redan färdigbyggd) och försöker hitta lite omdömmen om dem.
Företaget verkar vara rätt liten så hur blir det med "nytt hus" 10års garantin ifall de går o konkurs osv?
Tacksam för svar
Är du nöjd med http://www.stenhusarkitekten.se/ ?
Tänkte köpa ett hus från dem (redan färdigbyggd) och försöker hitta lite omdömmen om dem.
Företaget verkar vara rätt liten så hur blir det med "nytt hus" 10års garantin ifall de går o konkurs osv?
Tacksam för svar
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Hur långt avstånd från huset kan solceller sitta?
Solceller, Solfångare, Solenergi -
Luft-Vatten värmepump Utedel långt från vägg
Värmepumpar -
Erfarenhet av långtidsmätning av radon
Miljö & Hälsa -
Expansionskärl och säkerhetsventil, långt från pannan?
Värme allmänt -
Garageporten för långt in?
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus