Hej,

Kan ett bensindrivet elkraftverk max effekt 2200w driva kyl/frys om elektriker koppla kraftverket direkt till elcentralen i huset?

Tänker mig en lösning med

Kraftverk => uttag utanför hus => brytare för att mata en specifik säkring i central => säkring kopplad till nytt uttag i kök => ansluta kyl/frys till uttag och ett tredje uttag för kokplatta, mobilladdare etc vid behov.

Värme får vi ifrån kamin.

Allt behöver inte användas samtidigt.
 
  • Textlista med tekniska specifikationer för en 2200W bärbar elverk.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Om du vill koppla in det så krävs en reservkrafts omkopplare för att undvika risk för personskada.
Reservkrafts omkopplare är kostsamt.
 
  • Gilla
M_Lind
  • Laddar…
Hmm har du tips på produkt?
 
Nä, sätt ett intag på utsida yttervägg och dra en separat ledning direkt till ett nytt separat uttag vid det du vill driva innomhus och koppla om manuellt med stickpropp vid behov.
 
  • Gilla
M_Lind
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Nä, sätt ett intag på utsida yttervägg och dra en separat ledning direkt till ett nytt separat uttag vid det du vill driva innomhus och koppla om manuellt med stickpropp vid behov.
Ja, det är så jag tänkte. Ett uttag på fasaden och borra hål i fasaden, täta etc Säkringen får ju ingen ström förrän elverket går.
 
F fribygg skrev:
Nä, sätt ett intag på utsida yttervägg och dra en separat ledning direkt till ett nytt separat uttag vid det du vill driva innomhus och koppla om manuellt med stickpropp vid behov.
Just det, skippa att gå via säkringsskåpet så klart
 
  • Gilla
cpalm och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.