Hej,
Kan ett bensindrivet elkraftverk max effekt 2200w driva kyl/frys om elektriker koppla kraftverket direkt till elcentralen i huset?
Tänker mig en lösning med
Kraftverk => uttag utanför hus => brytare för att mata en specifik säkring i central => säkring kopplad till nytt uttag i kök => ansluta kyl/frys till uttag och ett tredje uttag för kokplatta, mobilladdare etc vid behov.
Värme får vi ifrån kamin.
Allt behöver inte användas samtidigt.
Kan ett bensindrivet elkraftverk max effekt 2200w driva kyl/frys om elektriker koppla kraftverket direkt till elcentralen i huset?
Tänker mig en lösning med
Kraftverk => uttag utanför hus => brytare för att mata en specifik säkring i central => säkring kopplad till nytt uttag i kök => ansluta kyl/frys till uttag och ett tredje uttag för kokplatta, mobilladdare etc vid behov.
Värme får vi ifrån kamin.
Allt behöver inte användas samtidigt.
Ja, det är så jag tänkte. Ett uttag på fasaden och borra hål i fasaden, täta etc Säkringen får ju ingen ström förrän elverket går.F fribygg skrev:
Klicka här för att svara
