Hej,

Köpte dörrknopp B496, 28mm diameter, 18mm djup från Beslagsboden i Byggmax:
https://www.byggmax.se/inredning/beslag/knoppar/knopp-beslagsboden-silver-p258222

Så här ser skruven ut till dörrknoppen:
Skruv med flathuvud på vit bakgrund, relaterad till installation av dörrknopp B496.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Men mina gamla garderobsdörrar är 3,2cm tjock och skruvarna man fick med är typ 2,5cm.
Vart kan man köpa skruvar som är långa och passar knopparna?
Var i K-rauta, Byggmax och Clasohlson men hittar inget som skulle passa.

Montageskruvar har bra längd och tjocklek men tror inte gängorna passar:
http://www.clasohlson.com/se/Montageskruv-4,2-x-45-mm/Pr409564003

Finns det andra alternativ?

Tack på förhand

Redigerat:
M4 maskinskruv vilken som helst. Med bricka om de inte har ostskallar (yrkesslang för kullrig).

mvh Findus

S
Tack så hemskt mycket, M4 4cm i längd blir det.

C
Clas Ohlson har annars dessa i diverse längder. Köpte några där så sent som för några veckor sedan. Beslagsskruv har jag för mig att de kallas.

Bauhaus har en massa skruv och bult på lösvikt.

Har spacklat igen det gamla hålet i dörren, kan jag skruva på det spacklade området eller kommer spacklet att spricka?

Tack på förhand

Om du ändå ska skuva i hålet, varför spacklades det igen?

Om garderobsdörren har trycks sönder där den gamla skruvskallen satt och det är där du har spacklat igen så är det stor risk att spacklet går sönder när det belastas av nya skruvskallen, för att förhindra det så är det lämpligt att trä på en stor bricka på skruven.

Ägaren innan hade borrat hålet för stort och använde den korta skruven och en massa toapapper för att hålla dörrknoppen på plats, men det glappade så klart.

Blir nog att borra nån annanstans tror jag.

Tack för hjälpen

Tror inte det är nog problem alls att borra i spacklet, börja med en mindre borr.

Duger det med att förborra med en 3mm borr eller ska den vara mindre?

Tack på förhand

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.