2 769 läst ·
3 svar
3k läst
3 svar
Långa panelskivor
Hej!
Vi vill sätta panel i hall och i kök och har hört att panelskivor ska vara ett smidigt alternativ, både när det gäller montage samt för att undvika sprickor pga att träet torkar.
Problemet är att vi har 2,60 i takhöjd och när jag letar runt på nätet hittar jag endast panelskivor som är 2350 mm långa, alltså anpassade för 2,40 i takhöjd. Finns det någon på detta forum som kan hjälpa mig att hitta panelskivor för högre takhöjder?
Hur fungerar det att skarva panelskivor, går det eller ser det hemskt ut? Naturligtvis vill jag inte att skarvarna ska synas.
Har ni några andra tips kring hur vi ska bära oss åt för att få det snyggt?
Tack på förhand!
Vi vill sätta panel i hall och i kök och har hört att panelskivor ska vara ett smidigt alternativ, både när det gäller montage samt för att undvika sprickor pga att träet torkar.
Problemet är att vi har 2,60 i takhöjd och när jag letar runt på nätet hittar jag endast panelskivor som är 2350 mm långa, alltså anpassade för 2,40 i takhöjd. Finns det någon på detta forum som kan hjälpa mig att hitta panelskivor för högre takhöjder?
Hur fungerar det att skarva panelskivor, går det eller ser det hemskt ut? Naturligtvis vill jag inte att skarvarna ska synas.
Har ni några andra tips kring hur vi ska bära oss åt för att få det snyggt?
Tack på förhand!
Hej..
Det kan bli väldigt snyggt om du inte går ända upp till taket utan avslutar med ett foder..
Då kan du ha två färger på väggen som matchar varandra, skulle bli snyggt ..
Men försök med riktig panel istället så får du mera liv i väggen..
Det är väldigt svårt att skarva så det inte syns och då blir det fult..
Eti..
Det kan bli väldigt snyggt om du inte går ända upp till taket utan avslutar med ett foder..
Då kan du ha två färger på väggen som matchar varandra, skulle bli snyggt ..
Men försök med riktig panel istället så får du mera liv i väggen..
Det är väldigt svårt att skarva så det inte syns och då blir det fult..
Eti..
Jag kontaktade Brandéns och det visade sig att de kan tillverka extra långa skivor. Jag tänker absolut undvika att skarva. Tack för tipsen!
Klicka här för att svara