150 892 läst ·
1 037 svar
151k läst
1,0k svar
Landxcape LX810/812i
Min LX812i är stendöd, den fungerade felfritt förra säsongen, basstationen lyser konstant grönt men det går inte att få klipparen att ladda batteriet! Jag bytte till ett nytt originalbatteri igår men det blev ingen skillnad! Finns det någon vänlig själ som har någon teori om vad som kan vara fel och hur man åtgärdar det?
Om du stoppar i maskinen i laddaren, blinkar displayen till var 3 sekund vääääldigt kort tid då(1/10 sek)?N Nickylainen skrev:Min LX812i är stendöd, den fungerade felfritt förra säsongen, basstationen lyser konstant grönt men det går inte att få klipparen att ladda batteriet! Jag bytte till ett nytt originalbatteri igår men det blev ingen skillnad! Finns det någon vänlig själ som har någon teori om vad som kan vara fel och hur man åtgärdar det?
Nej! Inget blinkande alls!
Är lite förbryllad. Min 812i körde i ett brunnslock så knivdisken sprack. Beställde en ny via Claes Ohlson som enl deras sida ska passa. När jag får hem knivdisken så ser de helt olika ut. Någon som vet var jag hittar en del som passar?
Ser ut o passa men eftersom du inte kör rätt knivar kan du behöva slipa ner upphöjdningen som tar ijpicha skrev:
Nej, den passde inte tyvärr inte. Skruvhålen sitter helt fel på den nya jag beställde. Det gick bra att returnera den, så inga problem med det. Ja, jag kör Indigo-knivar så det får bli lite slipa när jag väl fått hem rätt knivdisk.S SA6BTU skrev:
Ja den liknar den. Dock står det inget om hur storleken är på skivan. Det kan jag tycka är lite dåligt. Har sett liknande där måttet är 170mm i diameter och det är för stort. Jag har hur som helst hittat och beställt en ny skiva som jag är (99%) säker ska passa.S SA6BTU skrev:
https://www.aliexpress.com/item/1005007791831438.html
Hej,
Får felmeddelande ”Kabel saknas” när gräsklipparen åker in för laddning och den laddar ett tag, sen slutar den. Går ej att starta igång via appen, utan måste manuellt ta ut den från laddstationen. Fungerar dock fint när den är ute och klipper.
Har nyligen bytt batteri.
Några tips?
Får felmeddelande ”Kabel saknas” när gräsklipparen åker in för laddning och den laddar ett tag, sen slutar den. Går ej att starta igång via appen, utan måste manuellt ta ut den från laddstationen. Fungerar dock fint när den är ute och klipper.
Har nyligen bytt batteri.
Några tips?
Redigerat:
