Min LX812i är stendöd, den fungerade felfritt förra säsongen, basstationen lyser konstant grönt men det går inte att få klipparen att ladda batteriet! Jag bytte till ett nytt originalbatteri igår men det blev ingen skillnad! Finns det någon vänlig själ som har någon teori om vad som kan vara fel och hur man åtgärdar det?

S SA6BTU skrev:
Min gjorde något liknande innan nätagget tackade för sig.
Efter ditt tips köpte jag ett nytt nätagg på Clas Ohlsson. Nu funkar allt perfekt!
Tack för hjälpen!

• Gilla
SA6BTU
  • Laddar…
N Nickylainen skrev:
Min LX812i är stendöd, den fungerade felfritt förra säsongen, basstationen lyser konstant grönt men det går inte att få klipparen att ladda batteriet! Jag bytte till ett nytt originalbatteri igår men det blev ingen skillnad! Finns det någon vänlig själ som har någon teori om vad som kan vara fel och hur man åtgärdar det?
Om du stoppar i maskinen i laddaren, blinkar displayen till var 3 sekund vääääldigt kort tid då(1/10 sek)?

Vik paddlarna på basstationen minst 45 grader o mät spänningen mellan dom med en multimeter

Är lite förbryllad. Min 812i körde i ett brunnslock så knivdisken sprack. Beställde en ny via Claes Ohlson som enl deras sida ska passa. När jag får hem knivdisken så ser de helt olika ut. Någon som vet var jag hittar en del som passar?

• Två knivdiskar; den vänstra trasig med en bruten kant och knivar, den högra ny med tre hål utan knivar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
jpicha jpicha skrev:
Är lite förbryllad. Min 812i körde i ett brunnslock så knivdisken sprack. Beställde en ny via Claes Ohlson som enl deras sida ska passa. När jag får hem knivdisken så ser de helt olika ut. Någon som vet var jag hittar en del som passar?
Ser ut o passa men eftersom du inte kör rätt knivar kan du behöva slipa ner upphöjdningen som tar i

S SA6BTU skrev:
Ser ut o passa men eftersom du inte kör rätt knivar kan du behöva slipa ner upphöjdningen som tar i
Nej, den passde inte tyvärr inte. Skruvhålen sitter helt fel på den nya jag beställde. Det gick bra att returnera den, så inga problem med det. Ja, jag kör Indigo-knivar så det får bli lite slipa när jag väl fått hem rätt knivdisk.

S SA6BTU skrev:
Ser nästan mer ut som denna?
Turning Disc - 50042433 - LetMeRepair Webshop [länk]
Ja den liknar den. Dock står det inget om hur storleken är på skivan. Det kan jag tycka är lite dåligt. Har sett liknande där måttet är 170mm i diameter och det är för stort. Jag har hur som helst hittat och beställt en ny skiva som jag är (99%) säker ska passa.
https://www.aliexpress.com/item/1005007791831438.html

• Gilla
JohanLun
  • Laddar…
Återkoppla gärna, fler kan behöva.

• Gilla
JohanLun och 1 till
  • Laddar…
Hej,

Får felmeddelande ”Kabel saknas” när gräsklipparen åker in för laddning och den laddar ett tag, sen slutar den. Går ej att starta igång via appen, utan måste manuellt ta ut den från laddstationen. Fungerar dock fint när den är ute och klipper.
Har nyligen bytt batteri.

Några tips?

Redigerat:
Mindre kabelskada.
Letar du så hittar du förmodligen en knöl stor som ett knappnålshuvud på gränskabeln där isoleringen skadats och tråden ärgar.

• Gilla
Dannerosen
  • Laddar…
T TryggareBob skrev:
Hur gick det sedan, jo, det blev till att köpa ett nytt batteri. Gräsklipparen fungerar fint sedan dess.
Vilket batteri köpte du? Kan du rekommendera det du köpte? :)
Jag har fått samma problem och gissar att batteriet börjar bli lite trött.
Jag tror min maskin är 5 år nu :)

Svarar mig själv; klipparen hoppade igång av sig själv. Jag var i loopen med en blinkning var 5e sekund. Men den hoppade igång av sig själv efter natten :) jävla kämpe till klippare 👍😊

• Gilla
SA6BTU och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.