150 890 läst ·
1 037 svar
151k läst
1,0k svar
Landxcape LX810/812i
Elektroniktokig
· Göteborg
· 175 inlägg
Kollade upp min å den är ansluten till ett 2.44ghz nät.G Galten skrev:Jag tror jag har uppdaterat firmware nu (kan inte se versionen eftersom appen inte har kontakt med klipparen). Men allt blippade och bloppade enligt instruktionen.
Kan dock fortfarande inte koppla ihop grejorna. Får felmeddelande enligt nedan.
Klipparen står rätt långt från huset vid ett förråd dit husets wifi inte når. Där har jag satt upp en sån där 2.4 GHz wifi-extender man sätter i eluttaget. Så wifi-punkten är bara c:a en meter från klipparen/laddstationen. Jag kan koppla upp telefonen utan problem till denna punkt och har c:a 30 MBit/s i hastighet. Nu vet jag inte riktigt vad jag skall göra?
[bild]
Tack för era svar! Jag var iväg över helgen och kunde inte testa. Nu ikväll så körde jag proceduren som vanligt och den kopplade upp sej direkt. Utan att jag ändrat någonting.
Har säkert gjort proceduren 30 ggr innan utan resultat. Men nu funkar det iaf och jag har nyaste firmware installerat 😀
Har säkert gjort proceduren 30 ggr innan utan resultat. Men nu funkar det iaf och jag har nyaste firmware installerat 😀
Jag köpte min LX812i i april 2021. Den har fungerat hur bra som helst. Jag har förvarat klipparen fulladdad i källaren över vintern. När jag tog fram den för en vecka sedan och satte den i laddstationen ville den laddas lite till. När den hade laddats fullt fick den gå ut på en förprogrammerad klipprunda. Allt gott och väl så långt.
Nu till det problem som har uppstått: Igår stod klipparen fulladdad i laddstationen och började skicka flera felmeddelanden: Wire missing, Manual action required. Jag gick bort till klipparen och såg då att lampan på laddstationen lyste fast grön sken någon sekund varefter den blickade snabbt grönt. Detta upprepades gång på gång samtidigt som batteriindikatorn på klipparen såg ut att laddas. Varje gång lampan på laddstationen blinkade snabbt skickades ett felmeddelande till min mobil. Jag har startat om klipparen och laddstationen ett antal gånger. Felet återkommer. Gränsslingan är kollad och hel. Om jag låter klipparen gå ut och klippa funkar allt som det ska och den hittar "hem". Men felmeddelandena och det snabba gröna blinkandet återkommer när klipparen kommit hem och blivit fulladdad. HJÄLP ÖNSKAS!
Nu till det problem som har uppstått: Igår stod klipparen fulladdad i laddstationen och började skicka flera felmeddelanden: Wire missing, Manual action required. Jag gick bort till klipparen och såg då att lampan på laddstationen lyste fast grön sken någon sekund varefter den blickade snabbt grönt. Detta upprepades gång på gång samtidigt som batteriindikatorn på klipparen såg ut att laddas. Varje gång lampan på laddstationen blinkade snabbt skickades ett felmeddelande till min mobil. Jag har startat om klipparen och laddstationen ett antal gånger. Felet återkommer. Gränsslingan är kollad och hel. Om jag låter klipparen gå ut och klippa funkar allt som det ska och den hittar "hem". Men felmeddelandena och det snabba gröna blinkandet återkommer när klipparen kommit hem och blivit fulladdad. HJÄLP ÖNSKAS!
Jag har samma meddelanden men inte grävt i orsaken...B Biodlarn49 skrev:Jag köpte min LX812i i april 2021. Den har fungerat hur bra som helst. Jag har förvarat klipparen fulladdad i källaren över vintern. När jag tog fram den för en vecka sedan och satte den i laddstationen ville den laddas lite till. När den hade laddats fullt fick den gå ut på en förprogrammerad klipprunda. Allt gott och väl så långt.