Byggahus.se
Topejas Topejas skrev:
tyvärr inte, hade 2h kvar och när jag manuellt startar när den kommit tillbaks så väljer den att gå hem strax efter det
Lite nyfiken.
Har du uppdaterat till nya firmwareen?
Kanske en bugg?
 
S SA6BTU skrev:
Lite nyfiken.
Har du uppdaterat till nya firmwareen?
Kanske en bugg?
har haft automatisk uppdatering, version 3.26 nu.

har de släppt någon ny uppdatering nyligen?

hände första gången idag
 
Jag fick den versionen för c:a en vecka sedan
 
Hmm, kanske får nollställa maskinen helt enkelt.. Står det i manualen var man gör det?
 
S SA6BTU skrev:
På andra modeller sitter ett knappcellsbatteri på moderkortet som ska se till att klockan går rätt.

Liknande fenomen verkar kunna uppstå när det batteriet tar slut.

Värt att undersöka?
tack för tipset, ska kolla. Köptes förra året, men har kanske legat länge på lager.

problemet verkar vara löst för tillfället iaf.
Jag klickade i regnfördröjning i appen igen, hade stängt av efter en kort skur, och nu fungerar allt som vanligt igen. :thinking:
 
  • Gilla
MeanMike och 1 till
  • Laddar…
Laddade hem 3.08 och nu så gick den tillbaka vid 19% så det är en klar förbättring
 
  • Gilla
SA6BTU
  • Laddar…
T tobbbias skrev:
Fungerar samma laddstation till 812i som till 790 modellen? Jag har två baser till min 812 idag (på vardera sida om huset) och tänkte köpa ännu en 790 till min sista gräsplätt... Men jag skulle vilja veta om jag sedan kan flytta runt de båda modellerna hur som helst mellan de olika baserna och områdena...?
Hej på Er, tänkte svara på min egen fråga. Jag köpte en kompletterande Landscape lx835 och den fungerade utan problem med samma laddstation och slinga. Så nu har jag 3 olika områden och kan bära runt gräsklipparna hur som helst. Så nu har jag även en klippare som backup ifall den ena skulle få för sig att krångla. Redundant och pent.
Jag ska till nästa säsong även fixa iordning ännu ett klippområde så att det totalt finns 4 områden. Då har jag hela tomten iordning sen för att helt slippa klippa med vanliga gräsklipparen
 
  • Gilla
MeanMike och 2 till
  • Laddar…
Harold Parkette jobbar oförtrutet vidare.
Jäkligt pålitlig maskin.
Robotgräsklippare i trädgården på en gräsmatta med en del av en träaltan i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
SA6BTU och 2 till
  • Laddar…
Nån som kollat med Bauhaus om dom kommer få in nån landxcape igen med wifi?
Är lite sugen på en sån nästa år :)
 
Ja min bara går o går, Den mest okomplicerade maskinen jag sett. Precis så här ska det va och ha robotklippare.
 
  • Gilla
SA6BTU
  • Laddar…
Igår ställde jag in Froggy. helt otroligt att det växt fram till nu. Men nu får han sin vintervila. Så blir man sugen igen till våren.
 
  • Gilla
SA6BTU och 1 till
  • Laddar…
MeanMike MeanMike skrev:
Igår ställde jag in Froggy. helt otroligt att det växt fram till nu. Men nu får han sin vintervila. Så blir man sugen igen till våren.
Min tog jag in för snart en månad sedan.
Jag ångrar beslutet, nu är gräset långt och det har börjat växa svamp på enstaka partier...
 
  • Gilla
MeanMike
  • Laddar…
Nu är han ute o tuffar igen. Han gick rakt igenom laddaren första gången och jag såg då att det va lite oxid på plattorna i laddaren och på kanten på bläcken på klipparen. Tog bort det så funkade det igen. När den inte fick kontakt fattade den inte att den va "i mål"
 
  • Gilla
SA6BTU
  • Laddar…
Och fortfarande ingen affär som säljer 812i :/
Hoppas dom släpper nån efterföljare i år.
Eller om man ska gå upp i pris o leta efter en utan trådstyrd tomtgräns ?
 
Det hade jag gärna testat men jag tycker priset är lite för dyrt ännu.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.