RoTe
P Pin skrev:
Tur för henne och dig att bilen inte beslagtogs under tiden då. Men det krävs ju ett par saker för att det ska ske.
1. Obetalda skulder
2. Att du blir stoppad av polis och fogde
3. Att bilen anses vara i hennes besittning (det är väl den sista punkten vi främst diskuterar)

Nu hade de ju kunnat beslagta din bil istället efter att fb låtit reparera den…

Som någon skrev i tråden, ge eller låna inte ut till någon med stora obetalda skulder. Ett svart hål där allt går till fogden.
Ja men va bra att du berättar allt som alla redan vet! Tänk om min syster inte hade vetat att jag hade ett par hundra tusen i skulder? I själva verket har jag över en miljon men jag betalar räntan så...

• Gilla
  • Haha
Berndtan och 2 till
  • Laddar…
P
RoTe RoTe skrev:
Ja men va bra att du berättar allt som alla redan vet! Tänk om min syster inte hade vetat att jag hade ett par hundra tusen i skulder? I själva verket har jag över en miljon men jag betalar räntan så...
Låter som ett hederligt lån då..

• Gilla
MONTREAL och 1 till
  • Laddar…
RoTe RoTe skrev:
Det verkar vara du som inte vet eller fattar, så jag tar det igen: obetalda skulder (hos kronofogden). Inte lån där du betalar räntan.

Vad var det du ville med ditt förra inlägg förresten?

• Gilla
  • Älska
olyckligaolle och 5 till
  • Laddar…
RoTe
P Pin skrev:
Det verkar vara du som inte vet eller fattar, så jag tar det igen: obetalda skulder (hos kronofogden). Inte lån där du betalar räntan.

Vad var det du ville med ditt förra inlägg förresten?
Jag kan ju enkelt sluta betala på mitt lån menar jag, precis som alla andra med skulder.

• Gilla
kisumisu
  • Laddar…
J
Ni har inte en susning om hur länge detta lånet pågått eller om det kanske t.o.m. skulle kunna räknas som ett målvaktsupplägd, så det är ganska tveksamt att anta att ägaren är ett offer utan mer kunskap.

• Gilla
big mike och 6 till
  • Laddar…
RoTe
J Jo-han skrev:
Ni har inte en susning om hur länge detta lånet pågått eller om det kanske t.o.m. skulle kunna räknas som ett målvaktsupplägd, så det är ganska tveksamt att anta att ägaren är ett offer utan mer kunskap.
Haha rätt åt! Jo tjena att hon är målvakt, tror du det själv?

• Haha
  • Gilla
kisumisu och 1 till
  • Laddar…
RoTe RoTe skrev:
Jag kan ju enkelt sluta betala på mitt lån menar jag, precis som alla andra med skulder.
Det tar inte tre veckor att hamna hos kronofogden och få bilen utmätt. Ju längre tid det gäller desto mer drar upplägget åt målvakt

RoTe
P Pin skrev:
Det tar inte tre veckor att hamna hos kronofogden och få bilen utmätt. Ju längre tid det gäller desto mer drar upplägget åt målvakt
Och hur tror du att min syster hade vetat om det? När jag slutade betala? När jag hamnade hos kronkalle? Nope, hon får inget veta.

• Gilla
kisumisu
  • Laddar…
J
RoTe RoTe skrev:
Haha rätt åt! Jo tjena att hon är målvakt, tror du det själv?
Nä, det har jag inte påstått men du tror ju uppenbart på motsatsen utan vidare…

RoTe
J Jo-han skrev:
Nä, det har jag inte påstått men du tror ju uppenbart på motsatsen utan vidare…
Jag tror på oskyldig till motsatsen är bevisad. Detta är motsatsen.

• Gilla
  • Haha
Jan Maxe och 3 till
  • Laddar…
Ska vi gissa att det låtit annorlunda i tråden om det inte var "blond svensk tjej" som lånat ut bilen?

• Gilla
  • Wow
MONTREAL och 12 till
  • Laddar…
RoTe RoTe skrev:
Och hur tror du att min syster hade vetat om det? När jag slutade betala? När jag hamnade hos kronkalle? Nope, hon får inget veta.
Naturligtvis inte men då är det +3 månader och inte tre veckor

• Gilla
ZupZapper
  • Laddar…
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Ska vi gissa att det låtit annorlunda i tråden om det inte var "blond svensk tjej" som lånat ut bilen?
Det är Skåne det räcker för mig.

• Gilla
big mike
  • Laddar…
RoTe
P Pin skrev:
Naturligtvis inte men då är det +3 månader och inte tre veckor
Jag sa att jag hade hennes bil i tre veckor, jag sa väl inte när jag slutade betala på mitt lån?

RoTe RoTe skrev:
Jag sa att jag hade hennes bil i tre veckor, jag sa väl inte när jag slutade betala på mitt lån?
Du skrev att du betalde räntan.

• Gilla
MONTREAL
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.