2 556 läst ·
6 svar
3k läst
6 svar
Lån på bank om ...
Hej.
Jag funderar på en sak.
Jag och min sambo har gjort en budgetkalkyl på Konsumentverkets hemsida.
Skulle det vara något av intresse om man skulle ta med sig budgeten enligt konsumentverkets hemsida utskrivet till en bank och visa upp för dom. När man "tror" sig inte klara sitt lån via bankernas dumma normer?
Tar dom hänsyn och granskar dom då den kalkylen eller skulle dom strunta blankt i konsumentverkets budgetkalkyler som jag och sambon har gjort.
Lite dum fråga men ..
/Jimmy
Jag funderar på en sak.
Jag och min sambo har gjort en budgetkalkyl på Konsumentverkets hemsida.
Skulle det vara något av intresse om man skulle ta med sig budgeten enligt konsumentverkets hemsida utskrivet till en bank och visa upp för dom. När man "tror" sig inte klara sitt lån via bankernas dumma normer?
Tar dom hänsyn och granskar dom då den kalkylen eller skulle dom strunta blankt i konsumentverkets budgetkalkyler som jag och sambon har gjort.
Lite dum fråga men ..
/Jimmy
Använder inte banken en snarlik 'kalkyl'?
Alltså att man efter boendekostnaden 'bör ha' ~5000:- per vuxen och ~2000:- per barn.
Detta är alltså inte efter att telefon, mat, bil, kläder är betalda
Men i vilket fall, ta med kalkylen till banken och visa hur ni räknat, om det skulle vara tveksamma så uppskattar det säkert att se hur ni tänkt/räknat.
Alltså att man efter boendekostnaden 'bör ha' ~5000:- per vuxen och ~2000:- per barn.
Men i vilket fall, ta med kalkylen till banken och visa hur ni räknat, om det skulle vara tveksamma så uppskattar det säkert att se hur ni tänkt/räknat.
Vi räknade på det igår. Och efter allt så hade vi 6300:- över efter allt var betalt +mat, räkningar, el, veckopeng, kläder, hyra. Hyran ligger på 6400:- Skulle det gå att ta ett lån på 1,5 miljoner då med en amortering, drift, ränta på 8500:- månaden? ..
MVH /Jimmy
MVH /Jimmy
FredrikR skrev:Använder inte banken en snarlik 'kalkyl'?
Men i vilket fall, ta med kalkylen till banken och visa hur ni räknat, om det skulle vara tveksamma så uppskattar det säkert att se hur ni tänkt/räknat.![]()
Hmmm.
Jag tjänar sunkigt med pengar men ville ändå försöka ta över lånen på huset nu när min man bestämt sig för att han vill skiljas.
Jag skrev ner ALLA mina utgifter.
Tog med varenda liten post, t.o.m frisörkostnader för mig o mitt barn...
Visade att jag var ekonomiskt insatt.
Det funkade!
Banken krävde att jag hade 8000 över när lån, amortering och drift var betalt.
Hamnade på 8 300...
Bankpersonen sa att h*n aldrig fått nån liknande lapp och det gjorde att man får förtroende för personen som söker lån. :
Jag lärde mig att ingenting är omöjligt och att det hjälper att vara insatt till 100%.
Ge inte banken ett enda tveksamt svar.
Lycka till!
Jag tjänar sunkigt med pengar men ville ändå försöka ta över lånen på huset nu när min man bestämt sig för att han vill skiljas.
Jag skrev ner ALLA mina utgifter.
Tog med varenda liten post, t.o.m frisörkostnader för mig o mitt barn...
Visade att jag var ekonomiskt insatt.
Det funkade!
Banken krävde att jag hade 8000 över när lån, amortering och drift var betalt.
Hamnade på 8 300...
Bankpersonen sa att h*n aldrig fått nån liknande lapp och det gjorde att man får förtroende för personen som söker lån. :
Jag lärde mig att ingenting är omöjligt och att det hjälper att vara insatt till 100%.
Ge inte banken ett enda tveksamt svar.
Lycka till!
Klicka här för att svara