Snailman
När det var 2.50 takhöjd satte jag dosan 20cm under taket = 25cm över fönstret, men nu med 2,70 vilken höjd ska jag då ta?

Har även några rum där det går upp i nock, så hur gör jag där?

Är nybygge med öppna väggar.

Minns inte vad Elektrikern sa om placeringen i förra huset.

• Gilla
viktor jonsson2
  • Laddar…
A
Uttag ovan fönster är ju i första hand för fönsterlampor, så 20-30 cm från fönstret, även här, blir bäst.

Tycker det är snyggt om man sätter dom endast 45 mm ovan salningen. Då döljs dom av gardinen.

• Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
Mikael_L
Precis så, sätt uttagen nära fönstret så det har en chans att döljas av gardin.

Snailman
RoBo skrev:
Tycker det är snyggt om man sätter dom endast 45 mm ovan salningen. Då döljs dom av gardinen.
Det går inte, har en 45x95 liggande över alla fönster (för att slippa nerramlande gardinstänger etc). Så dolt lär det nog aldrig bli ändå.

Mikael_L
Om den inte har bärande funktion är det väl bara att sätta hålsågen rätt genom? ;)

Det kanske krävs rot-dosor sen då det inte finns plats för vanliga dosors rörstutsar.

Snailman
Mikael_L skrev:
Om den inte har bärande funktion är det väl bara att sätta hålsågen rätt genom? ;)

Det kanske krävs rot-dosor sen då det inte finns plats för vanliga dosors rörstutsar.
Det blir för tidsödande, blir aldrig färdig ändå, men sätter nog dosan direkt över 45x95, det blir nog enklast, kräver inte så hög stege vid användandet heller.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.