Om några månader blir jag tvungen att slipa och lacka ett 12 årig 3stavs ekparkett. 4mm skickt. Jag gissar att det blir en avverkning på ca 1 mm?
Iaf. Vad är det för lack man ska använda? Hur lacka? Med rolle? Pensel? Grunda? Mellanslipa?

Saken är att vi vill ha den så blank som möjligt.
Och inga experiment. Vad är lämpligt? Fabrikat?

jag kör med Bonas lacker som jag tycker är absolut bäst
Jag lackar med roller *3, mellanslipar efter första lackningen ibland även efter andra lackningen.
Jag använder oftast en ledad slipkloss, som man slipar vägg med, med 120 papper. Man behöver ju bara få bort träsresningen.

Man kan dra första vändan med lack med en stålspackel så blir det lite mindre träresning.

Varför tycker du deras färger är böst?
Vill du länka till den dessa roller som du skriver om?

Förr så när en försäljare frågade vilken lack man använde och man svarade Bona så sa dom oftast: fortsätt med det :)

Lacken är dyr men jag tycker den flyter ut bra, sällan att man får friställen beror väl kanske mest på den som lackar
Bona är stora inom golvprodukter och jag har alltid fått bra hjälp när jag frågat nått

är en vanlig korthårig roller för golvlack, den jag kör med nu kommer från duri som också säljer lack

Är det ingen som kör med en påläggare typ målardyna?
Det gör de i USA. De tycker det minimerar luftbubblor. Vad anser du om det?

aldrig provar det, bona lacken flyter ut bra så jag har aldrig haft behov av nått annat än roller
men det går säkert

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.