Tjena! Har bytt flottören i toan här hemma, allt gick smidigt inga konstigheter. Men jag får inte riktigt ballofix anslutningen mot flottören tät.
Inne i flottören sitter det som en stopp kant som är lite konisk och motsvarande gummipackning på ballofixen som med är konisk. Men när jag dragit åt för hand kraft så sipprar det ut lite vatten. Går denna packningen att byta eller annan lösning? Bifogar bild. Detta är alltså ända tätningen ingen bricka saknas, monterar exakt som den gamla.
Inne i flottören sitter det som en stopp kant som är lite konisk och motsvarande gummipackning på ballofixen som med är konisk. Men när jag dragit åt för hand kraft så sipprar det ut lite vatten. Går denna packningen att byta eller annan lösning? Bifogar bild. Detta är alltså ända tätningen ingen bricka saknas, monterar exakt som den gamla.
Det svarta som man ser på andra bilden som är inkommande vatten med en ballofix. Det är någon form av gummi tätning. Även flottören som jag bytt i toan är exakt likadan bara det att denna är i mässing och den gamla är i plast. Och den går ej sätta fel eller liknande passar bara på ett vis.Krilleman skrev:
Klicka här för att svara