Prio är att få bort asfalten så att du ser hur de ser ut under, är de hårt vilket det till 99.9% är så har du en bra stomme att utgå ifrån. Kolla höjder, se om du kan få tag i avdragningsjärn och rätskiva, dra av ytan och placera ut stenen. De finns guider på nätet tror jag. Annars är det där inte mer än kanske 1.5 dags jobb för en som kan det.

Kan hända att du får skapa bort lite av materialet under för att få plats med stenen, vet ju inte hur tjocka sten du vill lägga, men är de rekommenderat 6-7 så får du nog de, då kan du med fördel padda över hela uppfarten efter det är gjort, då slipper du massa lös småsten i stenmjölen. Synd du inte bodde i närheten, annars hade jag kunnat göra det åt dig.

Hade

Jag tackar för informationen. Förhoppningsvis har jag tid att fixa det i sommar, men har ärligt talat en hel del att göra. När allt underhåll skjuts på framtiden i 40 år blir det så dessvärre.

Har lika gammal asfalt på framsidan av huset och i en trädgårdsgång till altanen. Jag vet inte vad jag ska ha för material där, men det kanske skulle gå att bara hacka bort asfalten, lägga ut någon duk och sedan sprida ut småsten på det?

Ja visst kan du göra så om du föredrar en gång av singel etc.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.