Takkrona med två grå lampskärmar, utan synliga skruvar, fastsatt i taket med tre små hål synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Hej ,hat köpt ett nytt lampa och villa bytta mot denna på bilden,men vet inte hur ska göra det ,inga skruvar finns ,bara tre små hål.
Hjälp

Prova att vrida på den (ett par centimeter bara), jag tror det tunna mot taket är ett takfäste som man liksom hänger på lampan på.

tommib
Jag tycker mig se IKEAs logga på typskylten. Kolla vad den heter och se om det finns en manual på IKEAs hemsida.

Annars tror jag på Anna_Hs förslag med vridning, alternativt att man ska sticka in en liten pinne i hålen och lossa lampan.

Om glipan upptill är stor nog för att man ska kunna få in fingrarna där så kan det eventuellt finnas en spärr/spak som man kan lossa genom att trycka uppåt, nedåt eller åt sidan. Men det är nog troligare som föregående har skrivit att man lossar genom att vrida.

Skicka bilden till deras kundchat, så får du instruktioner!

Jag har en exakt lika dan. Tryck in piggarna i hålen så kan du ta lös lampan från själva takfästet (eventuellt genom att vrida åt nåt håll).

Tack för hjälpen ,nu tag jag av den ,men vad gör jag med den här sladden för att denna lanpan ska fungera

Hur ser sladden och lampan ut?

Vit taklampa med klotformade utskurna bitar och orange detaljer, synlig sladd saknas i bilden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Och sladden är grön

Den gulgröna isolerar du tex med en Wago 221.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.