Hej!
Hur hade ni gjort här? Lagt laminatgolv och bör väl fortsätta ha 5-7 mm glipa minst längs alla väggar(?). Är på väg att kapa träbrädan så att golvet går under den och kan röra sig fritt under. Men jag vet inte hur ”brädan” sitter i väggen, antagligen lim och skruvar som inte syns.
Hade ni istället satt smal list ovanför golvet och inte rört väggbrädan?
Hur hade ni gjort här? Lagt laminatgolv och bör väl fortsätta ha 5-7 mm glipa minst längs alla väggar(?). Är på väg att kapa träbrädan så att golvet går under den och kan röra sig fritt under. Men jag vet inte hur ”brädan” sitter i väggen, antagligen lim och skruvar som inte syns.
Hade ni istället satt smal list ovanför golvet och inte rört väggbrädan?
Produkter som diskuteras: "japansåg"
Japansågar
Japansågar är en typ av såg som kommer från, som namnet antyder, Japan. De har ett distinkt utseende och en speciell sågningsteknik jämfört med västerländska sågar. Japansågar skär på draget snarare än på skjutet, vilket innebär att
Läs mer
Tack, det är det jag tänkte också. Men då kan inte golvet röra sig så mycket just där? Spelar inte så stor roll kanske?D DennisN skrev:
Medlem
· västra götaland
· 212 inlägg
Det kan det väl. Smygen är ju tjockare än en vanlig golvlist.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden

