Hej,
Jag ska lägga in ett nytt laminatgolv ovanpå vårt ursprungliga plankgolv men funderar på om det räcker att lägga ett 2,2 mm tjockt golvunderlägg av XPS? Fanns även lite andra alternativ som även skulle isolera golvet lite, men gör det verkligen någon skillnad när golvet redan är isolerat under? (Dock en ouppvärd källare under)
Plankgolvet har ju lite springor, kommer man uppleva dessa när man går på golvet sedan?
Det låg ett laminatgolv på som jag slet ut, samt en underliggande spånskiva - eftersom de borrat hål rätt genom golvet (för att få upp en antennsladd) samt att det typ var 2 mm mellan dörren och golvet. Det ligger ett lager med grålumppapp som jag tänkte låta ligga, kan det behövas mer?
Tack på förhand!
Jag ska lägga in ett nytt laminatgolv ovanpå vårt ursprungliga plankgolv men funderar på om det räcker att lägga ett 2,2 mm tjockt golvunderlägg av XPS? Fanns även lite andra alternativ som även skulle isolera golvet lite, men gör det verkligen någon skillnad när golvet redan är isolerat under? (Dock en ouppvärd källare under)
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Plankgolvet har ju lite springor, kommer man uppleva dessa när man går på golvet sedan?
Logga in
Skapa konto
Det låg ett laminatgolv på som jag slet ut, samt en underliggande spånskiva - eftersom de borrat hål rätt genom golvet (för att få upp en antennsladd) samt att det typ var 2 mm mellan dörren och golvet. Det ligger ett lager med grålumppapp som jag tänkte låta ligga, kan det behövas mer?
Tack på förhand!
Så golvunderlägget räcker även om man lägger i samma riktning som ursprungligt?T Totte07 skrev:
Jo - tanken har slagit mig men blir för mycket jobb. Frugan gillar inte plankgolven heller så vad ska man göra
I just detta rum visade det sig att de skvätt mycket färg på golvet, så hade nog inte gått ändå. Har dock ett annat rum där det kanske kan vara ett alternativ, om det nu går att övertyga frugan
Någon tanke kring de olika underlagen? Har kalla golv idag, så går det få till lite bättre komfort hade det ju varit trevligt - men har svårt att tänka mig att 2 mm kan göra mer än 120 mm isolering, eller vad det nu är under golvet.
Klicka här för att svara